Lärare till SU-grupp Solfagra rektorsområde

Huddinge Kommun / Grundskollärarjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla grundskollärarjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Huddinge kommun omfattar både vackra natur- och friluftsområden och storstadens bekvämligheter. Här finns bostäder och arbetsplatser där människor kan utvecklas och må bra. Huddinge kommun kännetecknas av mångfald, omtanke och stark framåtanda. Tillsammans skapar vi en hållbar framtid för alla som bor och arbetar här.

Inom barn- och utbildningsförvaltningen har vi påbörjat ett arbete med en gemensam pedagogisk plattform för alla våra skolformer. Barn och elever i Huddinges förskolor och skolor ska mötas av samma syn på pedagogiskt ledarskap och lärande, oavsett hur gamla de är eller var de bor. Plattformen grundar sig i forskning och beprövad erfarenhet eftersom vi alltid strävar efter att arbeta med det som ger resultat.

Barn- och utbildningsförvaltningen har engagerade medarbetare, som på olika sätt uppmuntras att dela med sig av goda idéer och arbetssätt till andra. På detta sätt bidrar våra medarbetare till att den pedagogiska verksamheten utvecklas och att vi får en trivsam arbetsmiljö.
Läs mer om vår pedagogiska plattform på http://www.pedagoghuddinge.se/

Enhetsbeskrivning
Solfagraskolan ligger i centrala Huddinge, ett stabilt och naturskönt område med goda kommunikationer till olika delar av Stockholms län. Vi är ett rektorsområde med F-6 för grundskola och grundsärskola med ca 600 elever fördelade på två enheter, Solfagraskolan och Stensängsskolan. Verksamheten omfattar Grundskola, Grundsärskola, skolbarnsomsorg och förskoleklass. Vi är nära 700 elever 100 personal inom området.

Om arbetet
Särskild undervisningsgrupp är en arbetsform som riktar sig till elever med vissa egna svårigheter, i nuvarande sammansättning inom autism, men det kan även omfatta andra funktionsnedsättningar. Det förutsätter att kunna skapa arbetsformer som ger förutsättningar för att undervisas i ämnen i så att eleverna når målen för aktuell årskurs, och även utvecklas att kunna kompensera sig för egna svårigheter. Gruppen består av elever i grundskola 4-6. Eleverna undervisas både i gruppen och kan utöver det följa undervisningen i annan klass.

Publiceringsdatum
2016-04-08

Profil
Du är legitimerad lärare 1-6 med en bredare ämneskombination.

Du är lärare som dels har erfarenhet av att vara klasslärare och undervisning i flera ämnen 1-6. Du har också god förmåga att möta elever med egna svårigheter, framförallt när det gäller att samspela med andra och kunna ta till sig undervisning trots funktionsnedsättningar av viktiga exekutiva förmågor.

Du kan vara speciallärare eller specialpedagog, eller en erfaren duktig lärare som har god förmåga att möta elever just där de befinner sig. Du har förmågan att ligga lite före en elev i tanken och medvetet leda elevens utveckling i att kunna lära och kompensera sig för egna svårigheter.
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare heltid från och med 2016-08-08.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-08
Följ länken nedan
Ange följande referens när du ansöker: BUF:2016:198
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan From, rektor 08-53530802
Joakim Andersson, biträdande rektor 08-53530817
Jessica Erengren, biträdande rektor 08-53530794
Helen Kaaling, biträdande rektor 08-53530844

Företag
Huddinge kommun

Adress
Huddinge kommun
Barn- och utbildningsförvaltningen
14185 Huddinge

Kontorsadress
Gymnasietorget 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2770882

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huddinge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huddinge Kommun: