Lärare till mellanstadiet till Rydebäcksskolan

Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr / Grundskollärarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla grundskollärarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev.

Rydebäcksskolan är en F-9 skola som ligger ca en mil söder om Helsingborg. Området expanderar kontinuerligt och just nu har skolan drygt 980 elever. För några månader sedan invigde vi ett nytt skolhus. Våra ledord "Tillsammans - Ambition - Kunskap - Lyckas" andas och ger mening i verksamheten.

Vi har ett förhållningssätt som utgår från att goda relationer skapar tillit och trygghet för alla. Lärande och utveckling sker tillsammans. Vi utgår från att alla människor vill och kan lyckas och menar att kunskap är de förmågor som krävs för att kunna hantera situationer och lösa uppgifter. För oss innebär ambition framåtanda, motivation och vilja att nå drömmar och mål. Våra elever har höga förväntningar både på sig själva och sina lärare. Eleverna vill ha utmaningar och studiero. Tillsammans skapar vi goda lärmiljöer och uppfyller drömmar och mål, vill du bli en del av en stimulerande arbetsmiljö - välkommen till oss!


Publiceringsdatum
2019-05-03

Arbetsuppgifter
Du kommer att undervisa i årskurs 4-6 i nära samarbete med arbetslagets lärare. Du möter dina elevers vetgirighet och nyfikenhet och guidar dem i deras sociala utveckling. Du förväntas planera och utvärdera din undervisning samt ansvara för den pedagogiska dokumentationen. Mentorskap för elevgrupp ingår också i arbetet.

Det är naturligt för dig att följa forskning och utveckling och föra in det i undervisningen. Din kunskap främjar kreativa och inkluderande lärmiljöer. Digitala verktyg används i undervisningen och det är viktigt att du ser digitaliseringens stora potential och utnyttjar denna. Vi planerar att införa mer programmering i undervisningen och du kommer att vara en nyckelperson i införandet.

För ökad måluppfyllelse och den sociala sammanhållningen arbetar vi med kooperativt lärande och du kommer bli en viktig kugge i detta arbete. Ett annat sätt för att främja lärande och ökad måluppfyllelse är vårt arbetssätt enligt campfire modellen, där vi ständigt utnyttjar alla ytor i skolan för att hitta olika lärmiljöer.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har lärarlegitimation och är behörig att undervisa i årkurs 4-6, gärna med behörighet i ma/no. Det är positivt med livserfarenhet och du som är nyutexaminerad är intressant för oss, liksom du som har erfarenhet. Eftersom vi aktivt arbetar med kooperativt lärande och campfire modellen ser vi det som meriterande om du har erfarenhet dessa arbetssätt. Vi ser det som meriterande med erfarenhet av undervisning i programmering.

Ledarskapet i klassrummet faller naturligt för dig och du tar dig an ditt arbete med ett tryggt, engagerat och strukturerat sätt. Som person har du god förmåga till kommunikation och samverkan med elever, kollegor och föräldrar. Ditt agerande präglas av ett flexibelt och lösningsfokuserat sätt. Din värdegrund speglar skolans läroplan och du har en genuin tro på att alla människor kan och vill utvecklas både kunskapsmässigt och socialt.

Vi söker dig som har intresse för att arbeta med långsiktig utveckling av undervisning. För dig är modern teknik ett självklart val i din roll som pedagog och du är van användare och nyttjar digitala verktyg för kunskapssökande, kommunikation, skapande och lärande. Det är mycket positivt om du har erfarenhet av programmering samt besitter driv och entusiasm att initiera arbetet som en röd tråd i mellanstadiet.



ÖVRIGT
I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.

Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocess i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

#LI-SFF

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde augusti .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-16
Ange följande referens när du ansöker: C27917
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Hellbring Charlotte.Hellbring@helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr

Adress
Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
4767558

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr: