Lärare till åk 4-6 på Resursskolan

Lycksele kommun / Grundskollärarjobb / Lycksele
2022-10-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lärare till åk 4-6 på Resursskolan" (publicerad 2022-12-07) ⬅️


Visa alla grundskollärarjobb i Lycksele, Norsjö, Malå, Vindeln, Bjurholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lycksele kommun i Lycksele, Bjurholm, Åsele, Storuman, Skellefteå eller i hela Sverige

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft.
OM JOBBET
Vi planerar att utöka Resursskolan till att även omfatta åk 4-6 och söker nu därför två lärare.

För närvarande finns Resursskolan med en klass för åk 7-9, men planen är att utöka verksamheten med en klass för åk 4-6 och därför erbjuder vi nu två heltidstjänster. Skolan kommer att bedrivas i samverkan mellan Individ och familjeomsorgen (IFO) och skolan.

Resursskolan har inriktning mot elever med problematisk skolnärvaro. Tjänsterna innebär undervisning enskilt och i små grupper i sedvanliga skolämnen. Målet är att eleverna i Resursskolan ska gå ut grundskolan med godkända betyg. Målet är också att förbereda elever för att när det är möjligt delta i klassundervisning. Resursskolan kommer att vara placerad på Johan Skyttes skola. Du kommer att ingå i ett arbetslag för samråd och planering. I arbetet ingår också att vara handledare för några elever. Du kommer att ha ett nära samarbete med elever och vårdnadshavare. Resursskolans upptagningsområde omfattar kommunens samtliga grundskolor åk 4-9.

DIN PROFIL
Vi tror på rätt kompetens på rätt plats.

Vi söker dig som är legitimerad lärare, tidigarelärare eller senarelärare i olika skolämnen. Erfarenhet av arbete med elever med särskilda behov är meriterande. Det är ytterligare en fördel om du har kunskaper i specialpedagogik alternativt utbildad speciallärare. Vi kommer att matcha tjänsterna så att vi täcker upp så många skolämnen som möjligt i denna rekrytering. Vi kommer även att ha ett nära samarbete med Finnbacksskolan för att vi ska kunna ha behöriga lärare i alla ämnen.

Vi söker dig som är trygg och tydlig i din yrkesroll gentemot elever, vårdnadshavare och kollegor. Du kan leda och organisera ditt arbete så att en trygg och inkluderande lärmiljö för våra elever skapas. Du har förmåga att arbeta självständigt, samtidigt som du ser nyttan i att samplanera och dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till andra. Du ser det positiva i varje enskild elev och är övertygad om att alla har möjlighet att lära sig med rätt förutsättningar. Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund - Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

KRAV
Legitimerad lärare

VI ERBJUDER DIG
I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitét och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll.

Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk:
https://www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommuns-formaner/

För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk:
https://www.lycksele.se/levailycksele

OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare, vi tillämpar provanställning.
Omfattning: 100% eller enligt överenskommelse.
Tillträde: Januari 2023
Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen.

Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall.

I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef.

I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman.

Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.

Känner du, utifrån vad du läst om oss - att du skulle passa in som lärare på Resursskolan? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 528, senast 2022-10-15. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-10-03

Ersättning
Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lycksele kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lycksele kommun (org.nr 212000-2635), http://www.lycksele.se

Arbetsplats
Lycksele Kommun

Kontakt
Rektor Finnbacksskolan
Victoria Hvirfvel
victoria.hvirfvel@edu.lycksele.se
0950-16314

Jobbnummer
7038017

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lycksele kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lycksele kommun: