Lärare mot fritidshem

Salems kommun / Förskollärarjobb / Salem
2019-03-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lärare mot fritidshem" (publicerad 2021-11-12) ⬅️


Visa alla förskollärarjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem, Botkyrka, Södertälje, Stockholm, Österåker eller i hela Sverige

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Säbyskolan är en F-9 skola som ligger centralt i Salems kommun. Vi har cirka 450 elever och vi är runt 60 personer som arbetar i skolan.

Utvecklingsorienterad lärare mot fritidshem/fritidspedagog
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande. Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet. Säbyskolan är en F-9 skola som ligger centralt i Salems kommun. Vi har cirka 450 elever och vi är runt 60 personer som arbetar i skolan.

Arbetsplatsbeskrivning
Vi på Säbyskolan är sällan nöjda. Vi vet att vi gör ett gott jobb varje dag, men vi vet också att alla kan nå längre. Detta genomsyrar hela vår verksamhet, från det enskilda lärtillfället i klassrummet till skolledningens arbete. För att kunna leva som vi lär utgår vi från ett ständigt reflekterande arbete där varje enskild elev och personal ges förutsättningar för att ha nått längre på fredagen än de hade på måndagen.

Säbyskolan befinner sig i ständig utveckling av verksamheten. Den kommunala satsningen på Undervisningslyftet går hand i hand med ett internt organiserat och strukturerat kollegialt lärande. Skolledningens primära roll är att leda detta pedagogiska utvecklingsarbete och vara aktivt närvarande i att systematiskt utveckla undervisningen ur alla aspekter, tillsammans med pedagogerna. Som medarbetare blir du också pedagogiskt utmanad och stöttad och vi söker därför medarbetare som ser resultatanalys, reflektion och utvärdering av sin egen undervisning som naturliga processer och som en metod för att själv värdera och ompröva sin undervisning. Vi är inne i en digitaliseringsprocess där målet är att digitala lärplattformar ska utgöra ett internaliserat verktyg i såväl planering och genomförande som systematisk uppföljning av undervisningen.

I skolledningen har vi som främsta arbetsuppgift att stödja dig i utvecklingen av din undervisning och göra dig skickligare. Det kan innebära att vi undervisar gemensamt, planerar passen tillsammans eller tittar på en annan kollegas undervisning för att sedan samtala om vad vi gjort eller sett. Vi ger dig förutsättningar för att nå längre. Vi arbetar för att skapa en pedagogisk hållbarhet där explicit och målstyrd undervisning är planerade utifrån ett strukturerat elevaktivt arbetssätt, där frågeställningarna är avgörande för kvaliteten på lärandet och där varje pass ligger i linje med planering, undervisning och bedömning.

På Säbyskolan arbetar ett kompetent och drivet kollegium som är lösningsfokuserade, hjälpsamma och vill samarbeta. Vi har en stark ansvarskultur. Skolan och fritidshemmen ska samarbeta kring barnen lärande och utveckling. Tillsammans hjälps vi åt och delar med oss av både våra framgångar men även av våra bästa misstag. Allt behövs för att nå längre. Alla som arbetar här, elev-pedagog-ledning tar ansvar för lärandet och har som målsättning att alla elever kan och vill lyckas.

Publiceringsdatum
2019-03-20

Dina arbetsuppgifter
Du planerar och genomför undervisning inom ramen för fritidshemmet. Det innebär att du tillsammans med lärare i F-3 tar ansvar för och utvecklar elevernas olika förmågor men ur ett fritidshemsperspektiv med fokus på just det specifika uppdraget. Du har även ansvar för rastverksamhet som gynnar elevernas utveckling och samplanerar tillsammans med andra kollegor.

Kvalifikationer
Legitimerad lärare mot fritidshemmen

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, Heltid

Startdatum: Enligt överenskommelse

Sista dag att ansöka är 2019-05-10

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Salems kommun

Adress
Salems kommun
Säbyhallsvägen 50
14430 Rönninge

Kontorsadress
Säbyhallsvägen 50

Jobbnummer
4679798

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun: