Lärare i Rörelse och Drama, Manillaskolan, Stockholm

Specialpedagogiska skolmyndigheten, Manillaskolan, Östra regione / Speciallärarjobb / Stockholm
2015-03-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lärare i Rörelse och Drama, Manillaskolan, Stockholm" (publicerad 2019-02-27) ⬅️


Visa alla speciallärarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Manillaskolan, Östra regione i Stockholm

Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) arbetar för att barn, unga och vuxna oavsett funktionsförmåga ska få förutsättningar att nå målen för sin utbildning. Det gör vi genom specialpedagogiskt stöd, undervisning i specialskolor, tillgängliga läromedel och statsbidrag. Den kompetens vi erbjuder kompletterar kommunernas och skolornas egna resurser. Myndigheten har ca 1160 anställda och har verksamhet i hela landet. Läs mer på vår webbplats www.spsm.se

Publiceringsdatum
2015-03-23

Arbetsuppgifter
Manillaskolan söker en lärare med behörighet att undervisa i Rörelse och Drama, som vill arbeta i en tvåspråkig skola med elevernas språk och kunskap i fokus.

Manillaskolan är en statlig specialskola för döva och hörselskadade elever och ligger på Kungsholmen i Stockholm. Skolan som har cirka 100 elever från och med förskoleklass till och med år 10, är tvåspråkig med teckenspråk och svenska. På vårt fritidshem finns ca 50 barn. Manillaskolan är en av fem regionala specialskolor i Sverige.

Med våra två språk lägger vi på Manillaskolan stort värde på våra två språkmiljöer - den teckenspråkiga och den talspråkiga. Personalgruppen är ungefär lika stora i båda språkmiljöerna.

Du kommer att arbeta som lärare i en teckenspråkig miljö där vårt kommunikationsspråk är teckenspråk. I vissa grupper sker undervisning på talad svenska.

Kvalifikationer
Du ska ha lärarlegitimation med behörighet att undervisa i Rörelse och Drama i grundskolan, samt vara behörig speciallärare.

Du kan undervisa både på teckenspråk och på talad svenska.

Du har kännedom om Manillaskolans två språkmiljöer och är intresserad av att utveckla vår tvåspråkiga profil.

Du ska ha ett stort intresse för eleverna och kan medvetet anpassa innehåll och metod efter varje elevs behov.

Du ger eleverna utrymme att vara delaktiga och inspirerar dem att lära.

Du tycker att en tvåspråkig och tvåkulturell miljö är stimulerande och Du tar vara på den mångfald det ger.

Du vill utveckla och prova nya arbetssätt.

Du har god samarbetsförmåga med både personal och föräldrar.

Du trivs att arbeta i ett arbetslag.

Det är meriterande om Du har tidigare erfarenhet av eller kompetens i att arbeta med elever i behov av särskilt stöd.

Det är meriterade om du har god kompetens i IT.

Vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvaliteter som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.

Arbetstider och omfattning
Deltid. 65% Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-08-12 , upphör: Vi tillämpar sex (6) månaders provanställning. Uppfylles ej behörighetskraven för speciallärare kan enbart visstidsanställning om högst ett år erbjudas.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-12
Ange följande referens när du ansöker: ALL 2015/505
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Norell, Biträdande enhetschef kristina.norell@spsm.se

Facklig kontakt
Liliana Miderlind,, OFR-S liliana.miderlind@spsm.se
Maria Farkas Rudin, SACO maria.farkas-rudin@spsm.se

Företag
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Manillaskolan, Östra regionen

Adress
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Manillaskolan, Östra regionen
Box 1100
87129 Härnösand

Kontorsadress
Magasinsgatan 11 Härnösand

Jobbnummer
2216459

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Specialpedagogiska skolmyndigheten, Manillaskolan, Östra regione

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Manillaskolan, Östra regione: