Lärare i modersmål samt studiehandledning, Tyska på IKC.

Partille kommun, IKC Interkulturellt Centrum / Grundskollärarjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla grundskollärarjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, IKC Interkulturellt Centrum i Partille

* Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.




Publiceringsdatum
2017-09-26

Arbetsuppgifter
Interkulturellt Centrum tar emot nyanlända och är med i processen från mottagande tills barnet, eleven eller den vuxne är trygg i sitt nya utbildningssammanhang. Nu rekryterar vi modersmålslärare och studiehandledare till Interkulturellt Centrum. Alla medarbetare ingår i arbetslag och har kontinuerlig kompetensutveckling. Våra ledord är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Att undervisa elever i deras modersmål, mot läroplanens mål samt kunskapskraven. Undervisning sker i grupp. I arbetet ingår att planera, genomföra och följa upp undervisningen samt bedömning av elevers kunskaper. I tjänsten ingår kontakt med föräldrar och andra pedagoger på skolorna. Det ingår också att arbeta som studiehandledare. Nyanlända elever har rätt att få undervisningen förklarad på sitt modersmål så att de kan fortsätta utvecklas i skolans ämnen. Studiehandledaren arbetar i tätt samarbete med skolans lärare för att underlätta för eleven att förstå innehållet i undervisningen. Studiehandledning kan ske i klassrummet tillsammans med andra, enskilt eller i grupp med elever.


Kvalifikationer
Yrkesklassificering: Grundskollärare /Gymnasielärare.

Vi söker i första hand dig som är behörig modersmålslärare, personer med annan pedagogisk utbildning kan också vara av intresse. Du har goda kunskaper i det aktuella språket samt svenska i tal och skrift.
Vi söker dig som har goda kunskaper om det svenska samhället och tydligt kan förklara kulturskillnader och hjälpa eleven i sin nya kontext. Vi vill även att du har god samarbetsförmåga, stor ansvarskänsla och förmåga att arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Grundläggande datakunskaper, internetvana, mail och att arbeta i Word förväntas.
Med hänvisning till lag SFS 2000:873 måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Tillsvidareanställning, tillträde: Omfattning: 30% Startdatum: Enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-10
Ange följande referens när du ansöker: A717852, UN2017:30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Gunnervik Anna.Gunnervik@Partille.se
Gustav Elowson gustav.elowson@partille.se

Företag
Partille kommun, IKC Interkulturellt Centrum

Adress
Partille kommun, IKC Interkulturellt Centrum
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 Partille

Jobbnummer
3719897

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, IKC Interkulturellt Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, IKC Interkulturellt Centrum: