Lärare i media och foto till Oscarsgymnasiet
Oskarshamns kommun, Bildningsförvaltningen / Gymnasielärarjobb / Oskarshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla gymnasielärarjobb i Oskarshamn,
Mönsterås,
Högsby,
Hultsfred,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Oskarshamns kommun, Bildningsförvaltningen i Oskarshamn Varmt välkommen till Oskarshamns kommun!
Vi är så glada att du har planer på att börja jobba hos oss. Här ger vi våra medarbetare möjlighet att utvecklas med en framtidstro och en Vi-känsla. Platsen Oskarshamns kommun är en varm oas i havsnära miljö med 32 mil kust och över 5000 öar. Vårt näringsliv är spännande, energiskt och det blomstrande förenings- och kulturlivet gör oss till en evenemangsstad att räkna med nu och i framtiden. Här är det nära till allt och lätt att leva ett gott liv.
Den här tjänsten som lärare har placering på Oscarsgymnasiet i Oskarshamn.
Här finns både högskoleförberedande program och yrkesprogram, som även de kan ge högskolebehörighet. Dessutom erbjuds samtliga introduktionsprogram, gymnasiesärskola, vuxenutbildning och SFI. Totalt går det ca 1 400 elever på skolan. Här får de möjlighet att skaffa sig kunskaper och färdigheter inom det område som de brinner för, få en grund för att gå vidare i livet och förutsättningar för såväl fortsatta studier som ett spännande yrkesliv.
Oscarsgymnasiet är Möjligheternas skola vi satsar på Dig, framtiden och världen.
Publiceringsdatum2021-06-07ArbetsuppgifterI denna tjänst kommer du att undervisa våra SA-elever på medieinriktningen i media och foto. Du kommer att ingå i ett arbets- och ämneslag som tillsammans ansvarar för elevernas lärande och utveckling mot målen. I arbetet kommer du att planera det pedagogiska arbetet och skapa en meningsfull och utvecklande skoltid för eleverna. Du kommer även att delta i verksamhetsutveckling, kvalitetssäkring och kompetensutveckling.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad gymnasielärare med behörighet att undervisa i media och foto. Vi ser gärna att du är utbildad fotograf eller har erfarenhet från yrket. Det krävs även att du har kunskap i olika typer av bildredigeringsprogram.
Som person vill vi att du kan se till helheten och trivs med att samarbeta med kollegor i arbetslaget för att driva utvecklingen av det pedagogiska arbetet. Du bör ha en lyhördhet som gör att du kan möta varje elev utifrån dennes behov och förutsättningar, vara kreativ och lösningsfokuserad. Det är viktigt att du kan skapa goda relationer med både eleverna på skolan, deras föräldrar samt dina arbetskamrater. I övrigt bör du vara strukturerad och bra på att planera ditt arbete, samt vara en bra ledare som kan inspirera eleverna i undervisningen.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Eftersom vi använder oss av IKT i undervisningen är det meriterande med grundläggande IT-kunskaper samt ett intresse för att utvecklas inom detta.
ÖVRIGT
Vi rekryterar löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat.
För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret. För arbete inom skola eller förskola. Detta hittar du under
https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/ Vi har rökfri arbetstid.
Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. 50% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: 2021-08-16.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOskarshamns kommun, Bildningsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C57378".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Oskarshamns kommun (org.nr 212000-0761)
Arbetsplats Oskarshamns kommun, Bildningsförvaltningen
Jobbnummer 5793756
Observera att sista ansökningsdag har passerat.