Lärare i engelska åk 7-9 - Ronnaskolan

Södertälje kommun, Ronnaskolan / Grundskollärarjobb / Södertälje
2012-05-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lärare i engelska åk 7-9 - Ronnaskolan" (publicerad 2013-05-17) ⬅️


Visa alla grundskollärarjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Ronnaskolan i Södertälje

Vi tar vara på medarbetarnas potential, utvecklar välfärden och ser medborgaren som vår största tillgång. De senaste tusen åren har Södertälje präglats av möten mellan kulturer och människor som bedrivit handel och utbytt idéer. Vill du vara med och göra det med oss i tusen år till?

Jobba i Södertälje

Har du behov av lite spänning i vardagen? Vill du vara med i något meningsfullt? Vill du känna dig behövd? Vill du vara delaktig, kunna påverka, förändra och utveckla? Ja, då är det i Södertälje du ska jobba.

Södertäljes förskolor och skolor står inför stora utmaningar. Resultaten ska förbättras. Fler elever måste nå målen. Arbetet är i full gång. Det är inte lätt, men det är möjligt. Vad som krävs är engagemang, lust, mod och en massa kompetens. Att utveckla och förbättra förskolan och skolan låter sig inte göras på en kafferast eller av glada amatörer. Det måste göras systematiskt, och arbetet måste vara strategiskt och långsiktigt.

Vi bygger vår utveckling på det forskningen visat är framgångsfaktorer för förbättringsarbete i förskola och skola. Dessutom har vi valt att prioritera några särskilda områden, som språkutvecklande arbete, inkluderande arbete och IKT som pedagogiskt redskap.
Vi tror att vi behöver arbeta tillsammans och lära av varandra oavsett om vi arbetar i förskolan eller i gymnasieskolan. Vi tror dessutom att vi mer än någon annan kommun behöver göra upp med en hel del gamla normer och traditioner. Vi måste ha modet att kasta ett och annat på soptippen och våga pröva det som är nytt och kanske svårt. Just nu inför vi karriärstjänster för lärare. Vi planerar som bäst att införa tvålärarsystem på en skola, alltså två lärare i varje klassrum. Diskussioner pågår också om att utveckla tydliga pedagogiska inriktningar på våra grundskolor.

Egentligen handlar allt vårt arbete om att skapa förutsättningar för förskollärare och lärare att göra ett bra jobb. Vi vet att forskningen har rätt när den säger att duktiga förskollärare och lärarna är den viktigaste faktorn för att förbättra resultaten i förskolan och skolan.

Själv svarade jag ja på de inledande frågorna. Nu jobbar jag i Södertälje. Välkommen du också!

Peter Fredriksson
Utbildningsdirektör

Vi-känslan är tydlig på Ronnaskolan, alla går till skolan med glädje och känner att man duger som man är.
Föräldrarna har inflytande och deltar aktivt i skolans utveckling. Eleverna tar ansvar i sitt eget lärande och är aktiva i att påverka undervisningen. Eleverna som lämnar Ronnaskolan efter avslutad utbildning har god social kompetens och så goda kunskaper i basämnen, att de utmärker sig positivt på gymnasiet.

Publiceringsdatum
2012-05-02

Arbetsuppgifter
Du är en lärare som har passion för dina ämnen. Du är övertygad om att ämnets innehåll kan väcka lust att lära. Du använder gärna information - och kommunikationsteknik som pedagogisk resurs för att främja elevernas kunskap - och språkutveckling. Våra elever förväntar sig en undervisning som är strukturerad och målinriktad med olika möjligheter och strategier. Du värnar om elevernas engagemang och delaktighet. Du reflekterar över elevernas svar och lärande i förhållande till aktivitet och lektionsinnehåll. Du visar stolthet och glädje över elevernas framgång.
Ronnaskolan har ambition av att vara ledande i utvecklingsarbete i Sverige. (Alla lärare och elever har egen dator. Du och dina elever har tillgång till en e-plattform som ger er möjligheter till kontinuerlig uppföljning och utvärdering av elevernas lärande. ) Detta gäller 6-9.
Du kommer att tillhöra ett arbetslag som kännetecknas av samarbete, flexibilitet, och utmaning. Du är utveckling och lösningsfokuserad. Graden av aktuell och relevant forskning är påtaglig i arbetslagets dagliga arbete och i diskussioner, samt påverkar de beslut som fattas om åtgärder och aktiviteter. I arbetslaget finns en vilja att lära av egna erfarenheter, men också av andras erfarenheter när det kan stödja den egna måluppfyllelsen.

Kvalifikationer
Vi förutsätter att du är behörig och har tillräcklig kompetens i ämnet du undervisar i. Du har stor tillit till din metodiska och didaktiska kompetens som ger eleverna bäst förutsättningar för sitt lärande. Du har kompetens att både kunna tolka uppdraget och att kunna omsätta det i en undervisning som utvecklar elevernas kunskaper så att de nationella målen kan nås.

Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-16
Ange följande referens när du ansöker: A269668
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lina Axelsson Kihlblom, 08 - 52 30 13 58

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 08-523 010 00

Företag
Södertälje kommun, Ronnaskolan

Adress
Södertälje kommun, Ronnaskolan
Södertälje
15189 Södertälje

Jobbnummer
1230016

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Ronnaskolan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Ronnaskolan: