Lärare i de lägre årskurserna till Hössna skola

Ulricehamns kommun, Timmele skolområde / Grundskollärarjobb / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla grundskollärarjobb i Ulricehamn, Borås, Mullsjö, Tranemo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Timmele skolområde i Ulricehamn

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Timmele skolområde strävar efter att ge kunskap, glädje och gemenskap och består av skolorna i Timmele och Hössna.
Hössna skola ligger bara några kilometer utanför Ulricehamn med naturen alldeles inpå knutarna. Hos oss går cirka 110 elever i åldrarna 6-12 år fördelade på förskoleklass och 6 klasser. Vi har också fritidshemsverksamhet för barn från 6 års ålder.
Vi söker nu två klasslärare i de lägre årskurserna.
Välkommen med din ansökan!


Publiceringsdatum
2021-03-31

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär placering på Hössna skola där du planerar, genomför och följer upp din undervisning med den enskilda eleven i centrum. Du arbetar strategiskt för hög måluppfyllelse, trygghet och studiero.

Vi har fokus på samarbete, goda relationer och lärande i alla dess former. Det är viktigt för oss att värna om ett gott arbetsklimat och en god arbetsmiljö. Det ingår också att aktivt delta i skolans arbetslags- och förbättringsarbete samt arbetar mot skolans mål, uppdrag och prioriterade områden.


Kvalifikationer
Grundläggande krav för tjänsten är att du har genomfört grundskollärarutbildning och har, eller har ansökt om, lärarlegitimation. Om du har utbildning eller erfarenhet av att arbeta med elever som behöver stöd i sin språkutveckling så är det meriterande.

Vi söker dig som är kreativ och idérik i din undervisning och som har ett genuint intresse av att vara med på vår utvecklingsresa. På den resan samarbetar vi bland annat med Värdeskaparna.

Du har god förmåga att organisera verksamheten och verka för en god kvalitet samtidigt som du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Du känner dig trygg i din yrkesroll och arbetar självständigt och ansvarsfullt. Då samarbetet på skolan är centralt ställer det krav på god samarbetsförmåga och tydlig kommunikation i arbetet.

Hos oss får du goda möjligheter till kompetensutveckling och möjligheter till att utvecklas inom din profession.
Vi lägger stor vikt vid personlig mognad.

ÖVRIGT
Vi ser gärna att du bifogar examensbevis och legitimation i din ansökan.

Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan, grundsärskolan samt annan pedagogisk verksamhet enligt skollagen (2010:800, kap 2 §§ 31-33).

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2021-08-10 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ulricehamns kommun, Timmele skolområde

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1018878".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ulricehamns kommun (org.nr 212000-1579), http://www.ulricehamn.se/barnochutbildning/grundskola/grundskolor/hossna-skola/

Arbetsplats
Ulricehamns kommun, Timmele skolområde

Jobbnummer
5666417

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ulricehamns kommun, Timmele skolområde

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ulricehamns kommun, Timmele skolområde: