Lärare i årskurs 7-9
Funktionsanalys I Skolan Stockholm AB / Grundskollärarjobb / Haninge
2020-01-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lärare i årskurs 7-9" (publicerad 2020-02-26) ⬅️
Visa alla grundskollärarjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Funktionsanalys I Skolan Stockholm AB i Haninge,
Stockholm eller i
hela Sverige Eviaskolan är en liten resurs/öppenvårds-skola som integrerar skolundervisning med öppenvårdsbehandling. Vi gör genom våra kombinerade kompetenser stor skillnad för de elever som har haft det allra svårast i sin skolgång. Många av eleverna har inte gått i skolan under lång tid innan de börjar på Evia och de har ofta neuropsykiatriska funktionshinder. Evias vision är att genom kvalitetssäkrad och forskningsbaserad behandling och undervisning erbjuda en verksamhet där tidigare upplevelser av misslyckanden i skolmiljön för eleven vänds till lyckade erfarenheter.
Nu söker vi efter en kreativ lärare/pedagog som genom goda relationer och kreativa pedagogiska lösningar, når våra elever.
Eviaskolan tillämpar ämnesöverskridande undervisning där lärare planerar och jobbar tillsammans behandlingspersonal, för eleverna. Undervisningen sker i små grupper, individuellt och genom praktisk tillämpning.På Evia tas varje inlärningstillfälle tillvara på oavsett om det sker i klassrummet eller utanför och där lärarna utgår från ett relationsskapande mentorskap. I arbetet hos oss ingår pedagogisk utredning, dokumentation, anpassning av lärandemiljö, uppföljning och utvärdering.
Evia är i framkant med sitt arbetet med Positivt beteendestöd (PBS), en evidensbaserad metod som syftar till att förbättra studiero, arbetsmiljö och studieresultat genom tydliga förväntningar och feedback där fokus ligger på att förstärka det positiva. Behandlingsinsatserna sker utifrån inlärningspsykologiskt perspektiv både i grupp och individuellt under elevernas skoldag, och genomförs av utbildade behandlare med kompetens i tillämpad beteendeanalys (TBA). Lärare och behandlare arbetar i team kring eleverna.
Vi söker:
• Lärare med legitemering. Behörighet i ämnena engelska, matematik och svenska är särskilt meriterande.
• Lärare som har erfarenhet/eller intresse av att arbeta med elever med behov av särskilt stöd i skolmiljön
• Lärare som är ansvarsfull med intresse att utvecklas och utmanas i sin yrkesroll
• Lärare som är driven att utveckla pedagogiska lösningar för eleverna
Tjänsten är om 100%.
Evia är en arbetsplats där utrymme ges för personal att växa, utmanas och ta ansvar i sin yrkesroll.
Tillträdesdag enligt överenskommelse.
Ansökan görs via e-post till
mattias.ravander@eviaskolan.se och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vänta därför inte med din ansökan!
Vi undanber oss, alla erbjudanden om annons- och rekryteringshjälp.
Publiceringsdatum2020-01-30Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-29
AdressFunktionsanalys i Skolan Stockholm AB
Klockargatan 17
13738 VÄSTERHANINGE
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Funktionsanalys i Skolan Stockholm AB (org.nr 556737-9093),
https://eviagruppen.se/ Klockargatan 17 (
visa karta)
137 38 VÄSTERHANINGE
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Ansökan E-post:
mattias.ravander@eviaskolan.se Arbetsplats Eviaskolan och Evia öppenvård
Jobbnummer 5069029
Observera att sista ansökningsdag har passerat.