Lärare 4-9 Utvecklingsklass år 1-6 Jakobsgårdsskolan

Borlänge kommun, Resursskolan / Grundskollärarjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla grundskollärarjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borlänge kommun, Resursskolan i Borlänge

Arbeta som lärare i utvecklingsklass är inspirerande och utvecklande och en intressant utmaning för dig som lärare. Du kommer att jobba i ett team med 12 medarbetare från år 1-9 som är uppdelade i två arbetslag 1-6 och 7-9 men där man samarbetar över gränserna med sina specifika kunskaper och kompetenser. Vilket kräver en flexibel och lösningsfokuserad personalgrupp. Vi har ca 20 - 25 elever uppdelade i mindre grupper. Vi arbetar just nu med en utveckling av vår verksamhet för att skapa ett inkluderingsstöd i kommunen, där utvecklingsklasserna är en central del av arbetet med de elever som är i stort behov av särskilt stöd i olika former. Vi arbetar på uppdrag av grundskolan och strävar efter att eleven ska känna och vara inkluderad i sitt sammanhang. Vi kommer även under hösten att utveckla en mer utåtriktad verksamhet som stöd för elever som inte kommer till skolan.
Om DU känner att det här låter spännande, att få vara en del i en utveckling av en avancerad och viktig verksamhet för kommunen, så tveka inte att söka. Vi strävar efter hög kvalité varför vi förutsätter att Du har lärarlegitimation och är beredd att jobba vidare med din kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2014-08-21

Arbetsuppgifter
Undervisning och arbete med elever i åk 1-9 i behov av särskilt stöd.

Kvalifikationer
Legitimerad lärare 1-6 alt 4-9 inr Sv En alt Ma No, gärna med specialpedagogisk inriktning.
Personlig lämplighet är av stor vikt där flexibilitet och lösningsinriktad personlighet är en förutsättning för att lyckas med uppdraget.
Du behöver stort tålamod och ha god förmåga att hantera konfliktsituationer.
Du arbetar med elever med stort behov av tydliga vuxna som kan handleda dem.
För att få en jämn fördelning i personalgruppen ser vi gärna manliga sökande.
Erfarenhet av arbete med elever i behov av stöd är en förutsättning för att få tjänsten.

Det är av stor vikt att man som anställd i Borlänge kommun följer nationella och lokala dokument, som stärker individers rättigheter och skyldigheter.
Det gäller såväl demokrati som mångfalld och jämställdhet.

ÖVRIGT
För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll from 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister.

Borlänge kommun har beslutat att ej ta emot bifogade filer till ansökan utan att ni endast söker via det standardiserade ansökningsformuläret. Vi kommer kontakta dem vi önskar skall komplettera sin ansökan med exempelvis intyg/betyg.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Borlänge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast. Tjänsten tillsättes under förutsättning att erfordeliga beslut fattas. Ev. kommer provanställning att tillämpas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-04
Ange följande referens när du ansöker: A415134
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Madsen, enhetschef 0243-745 80

Facklig kontakt
Lärarförbundet, Ann-Sofie Lindgart 0243-664 06
Lärarnas Riksförbund, Lars-Ove Börjesson, 070-6270918

Företag
Borlänge kommun, Resursskolan

Adress
Borlänge kommun, Resursskolan
Stadshuset Röda vägen 50
78181 Borlänge

Kontorsadress
78181 Borlänge

Jobbnummer
1971085

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borlänge kommun, Resursskolan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borlänge kommun, Resursskolan: