Lärare 4-6, Ma-NO
Stockholms kommun / Grundskollärarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla grundskollärarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Skönstaholmsskolan är en F-6 skola som ligger i Farsta/Hökarängen, med närhet till kommunikationer.
Till höstterminen 2020 fortsätter vi att växa. Till skolan hör också Kvickenstorpsskolan där vi har startat upp en ny verksamhet från grunden. På skolorna har vi idag ca 400 elever och här arbetar ca 70 pedagoger och andra nyckelpersoner, med det gemensamma målet att samtliga elever ska utvecklas så långt det är möjligt, såväl resultatmässigt som socialt, i en trygg och inspirerande miljö. Vi har ett fritidshem på båda skolorna och skolgårdar med fin omgivning som möjliggör uteverksamhet i alla dess former. Vill du veta mer om skolan och vi som arbetar här så besök gärna vår hemsida.
Under de kommande två åren kommer båda skolornas verksamheter bedrivas i Kvickenstorpsskolans lokaler.
http://www.skonstaholmsskolan.stockholm.sePubliceringsdatum2020-04-22Dina arbetsuppgifterVill du vara med på en spännande resa? Skönstaholmsskolan växer och vi har startat upp ny verksamhet i nya lokaler. Inom kort kommer vi också att renovera och modernisera befintliga lokaler och öka skolans kapacitet. Därför behöver vi fylla på med kompetent och engagerad personal som, med den nuvarande verksamhetens höga kvalitet som grund, vill vara med om att bygga upp något nytt.
Vi söker lärare som i sitt engagemang, sitt framåttänkande samt i sitt nytänkande alltid sätter elevens utveckling och lärande i fokus.
Skolorna växer och står inför en spännande resa. Arbetet med att bibehålla allt det som är bra idag är viktigt för en bibehållen hög kvalitet. Samtidigt ska vi gemensamt bygga en ny grund och en vision för hur vi vill att dagens skola ska designas för eleverna ska förberedas för den omvärld som de kommer att leva och verka i som vuxna. En vilja och lust att vara delaktig i detta arbete är en förutsättning för alla som jobbar hos oss.
KvalifikationerDu har lärarexamen och lärarlegitimation. Du är förtrogen med skolans styrdokument samt har förmågan att kunna omsätta dem i praktiken på ett tydligt sätt. Du besitter ett elevtänk som utgår ifrån individens behov i ett gruppsammanhang. Du vill arbeta målmedvetet för elevens kunskapsutveckling samt sociala utveckling.
Du utgår från varje elevs lärandeprocesser och anpassar såväl undervisning som lärmiljöer för att möta behoven.
Du är en trygg person som inger förtroende. Du är en självklar ledare för större elevgrupper och värnar om relationsskapandet mellan både elever och kollegor. Du är sålunda bra på att samarbeta och en god kommunikatör.
Vi ser gärna att du är initiativrik, positiv och lösningsfokuserad samt har en förmåga att skapa inkluderande sammanhang där alla elever deltar. Du räds inte utmaningar och kan tänka dig att bygga nytt från grunden.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
(Ett aktuellt utdrag från polisens belastningsregister krävs i samband med eventuell anställning).
Vi kommer att kalla kandidater löpande under rekryteringsperioden.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 200810 Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/1929".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Utbildningsförv, Skönstaholmsskolan/Kvickenstorpsskolan
Jobbnummer 5199554
Observera att sista ansökningsdag har passerat.