Lärare

Pysslingen Skolor / Grundskollärarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla grundskollärarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pysslingen Skolor i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Täby eller i hela Sverige

Med 30 års erfarenhet av lärande står Pysslingen Skolor för både tradition och nytänkande. Totalt är vi 55 för- och grundskolor från Kalix i norr till Lund i söder med en mångfald i pedagogik och profiler men med gemensamt fokus på hög kvalitet. Varje skola är unik som skola och som arbetsplats, vilket ger våra medarbetare stor möjlighet att påverka sin vardag och bidra till skolans utveckling. Med drygt 1 300 medarbetare är vi en av Sveriges största arbetsgivare inom utbildningssektorn.

Bakgrund

Vi tänker nu utveckla vår skolverksamhet med ett nya ansikten. Vi håller på att se över vår organisation och kommer inför nästa läsår behöva både lärare från förskoleklass och upp till årskurs 4. Vill du vara en del av oss? Tillhöra ett gäng som satsar på kvalitet och utveckling?

Din bakgrund kan vara allt från förskolepedagog till lärare (upp till årskurs 6.

En viktig byggkloss, med andra ord!

Vällingby Park

Vi är en relativt ny mångkulturell skola (start år2015) och vi växer fortfarande! Vi kommer i höst vara en F-5 skola och år 2020 slutligen en F-6 skola. Vi jobbar med "teamkänsla" och alla är lika mycket värda, både bland barn/elev och i personalgruppen. Vi har, förutom fritids- och skolverksamhet, även en förskola med fem avdelningar i våra lokaler.

Vi arbetar nu med att kvalitetsmässigt utveckla alla våra verksamheter. Våra styrdokument är centrala, i dessa processer. Att omvandla "det skrivna ordet" till konkreta handlingar, ha kunskapsuppdraget högt och i en verksamhetsmiljö där värdegrundsuppdraget är centralt.

Våra barn/elever ska ha en bra grund att stå på i framtiden och du och våra andra medarbetare är en viktig kugge i denna självklara vision.

Tjänsterna

Du får ett ledaruppdrag i samklang med ordinarie uppdrag. I din kommande arbetsbeskrivning får du avsatt tid för planeringar, möten, utvärderingar samt andra uppgifter knutet till ditt uppdrag.

Du har ett vägvinnande sätt i att kommunicera med både elever, vårdnadshavare och medarbetare.

Du har ett yrkeskunnande du är stolt över och kan skapa pedagogiska miljöer som möjliggör lek och lärande.

Du har/kan visa prov på:

• visa sådana ämneskunskaper, inbegripet insikt i aktuellt forsknings- och utvecklingsarbete, som krävs för yrkesutövningen,
• visa sådana kunskaper i didaktik och ämnesdidaktik inklusive metodik
• visa fördjupad kunskap om grundläggande läs-, skriv- och matematikinlärning och om barns kommunikation och språkutveckling,
• visa kännedom om praktiska och estetiska läroprocesser,
• visa kunskap om vetenskapsteori och kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder samt om relationen mellan vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet och dess betydelse för yrkesutövningen,
• visa fördjupad kunskap om bedömning av elevers lärande och utveckling,
• visa sådan kunskap om barns utveckling, lärande, behov och förutsättningar som krävs för yrkesutövningen,
• visa kunskap om och förståelse för sociala relationer, konflikthantering och ledarskap, och
• visa kunskap om skolväsendets organisation, relevanta styrdokument, läroplansteori och olika pedagogisk-didaktiska perspektiv samt visa kännedom om skolväsendets historia.

Färdigheter och förmåga

• visa fördjupad förmåga att kritiskt och självständigt tillvarata, systematisera och reflektera över egna och andras erfarenheter samt relevanta forskningsresultat, för att därigenom bidra till utvecklingen av yrkesverksamheten och kunskapsutvecklingen inom yrkesområdet,
• visa förmåga att tillämpa sådan didaktik och ämnesdidaktik inklusive metodik som krävs för undervisning och lärande inom det eller de ämnen som utbildningen avser och för yrkesutövningen i övrigt,
• visa fördjupad förmåga att skapa förutsättningar för alla elever att lära och utvecklas,
• visa förmåga att ta tillvara elevers kunskaper och erfarenheter för att stimulera varje elevs lärande och utveckling,
• visa förmåga att självständigt och tillsammans med andra planera, genomföra, utvärdera och utveckla undervisning och den pedagogiska verksamheten i övrigt i syfte att på bästa sätt stimulera varje elevs lärande och utveckling,
• visa förmåga att identifiera och i samverkan med andra hantera specialpedagogiska behov,
• visa förmåga att observera, dokumentera, analysera och bedöma elevers lärande och utveckling i förhållande till verksamhetens mål och informera och samarbeta med elever och deras vårdnadshavare,
• visa förmåga att kommunicera och förankra skolans värdegrund, inbegripet de mänskliga rättigheterna och de grundläggande demokratiska värderingarna,
• visa förmåga att förebygga och motverka diskriminering och annan kränkande behandling av elever,
• visa förmåga att beakta, kommunicera och förankra ett jämställdhets- och jämlikhetsperspektiv i den pedagogiska verksamheten,
• visa kommunikativ förmåga i lyssnande, talande och skrivande till stöd för den pedagogiska verksamheten,
• visa förmåga att säkert och kritiskt använda digitala verktyg i den pedagogiska verksamheten och att beakta betydelsen av olika mediers och digitala miljöers roll för denna, och
• visa förmåga att i den pedagogiska verksamheten tillägna sig färdigheter som är värdefulla för yrkesutövningen.

Värderingsförmåga och förhållningssätt

• visa självkännedom och empatisk förmåga,
• visa förmåga till ett professionellt förhållningssätt gentemot elever och deras vårdnadshavare,
• visa förmåga att i det pedagogiska arbetet göra bedömningar utifrån relevanta vetenskapliga, samhälleliga och etiska aspekter med särskilt beaktande av de mänskliga rättigheterna, i synnerhet barnets rättigheter enligt barnkonventionen, samt en hållbar utveckling, och
• visa förmåga att identifiera sitt behov av ytterligare kunskap och utveckla sin kompetens i det pedagogiska arbetet.

Publiceringsdatum
2019-04-15

Övrig information
Låter det mycket? Ja, vi vill vara bra och du är en del i att bistå oss i denna vision. Skicka in din ansökan nu! Vi genomför intervjuer fortlöpande.

Tjänsten är tänkt att starta, inför nästa arbetsår 2019-20.

Lön sker efter överenskommelse (ange löneanspråk). Provanställning tillämpas.

Välkommen med oss in i framtiden!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pysslingen Skolor

Adress
Pysslingen Skolor
Box 213
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 213

Jobbnummer
4732554

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pysslingen Skolor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pysslingen Skolor: