Läkarsekreterare/Vårdadministratör
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Öron-,näs-och halssjukvård, A / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Öron-,näs-och halssjukvård, A i Göteborg Västra Götalandsregionen
Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.
Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.
Publiceringsdatum2012-04-03BeskrivningAdministrativa enheten har 26 medarbetare, vars uppgift är att ge administrativ service inom Öron- Näs- och Halsområdet. Du arbetar tillsammans med läkarsekreterare, vårdadministratörer och kanslister som ger administrativ service till vårdavdelning, ÖNH-mottagning, Logopedmottagning och operation. Vi finns på Sahlgrenska Universitetssjukhusets samtliga sjukhustomter -Sahlgrenska, Mölndal och Östra.
Öron- Näs - och Halssjukvården eftersträvar en personalsammansättning som återspeglar samhällets mångfald samt en jämn könsfördelning.
Två tjänster ska besättas, varav den ena ska fungera som administrativ resurs för ÖNH-mottagningen och vårdavdelningen på Sahlgrenska. Den andra tjänsten är planerad som resurs främst för Logopedi, Foniatri och Audiologi på Sahlgrenska.
Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter är varierande såsom journalskrivning i Melior, utskrift av brev, intyg, remisser och patientadministrativt arbete i Elvis. Övriga arbetsuppgifter såsom patchning av dokument till e-arkiv och administrativ service.
KvalifikationerDu har vårddokumentationsutbildning och gärna några års erfarenhet av yrket. Vi ser gärna att du har god vana vid Melior, MedSpeech samt Elvis. Utbildning i sjukdomsklassificering ses som en merit. Tidigare erfarenhet av arbete med kvalitetsregister och på vårdavdelning är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet från att ha arbetat inom Öron-Näs-Halsområdet.
Då vårdadministratöryrket är ett serviceyrke är det mycket viktigt att du har en god serviceanda, är flexibel och har god samarbetsförmåga. Vi fäster stor vikt vid initiativförmåga och personlig lämplighet.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Arbetstider och omfattning100% tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-17
Ange följande referens när du ansöker: 2012/1195
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Eva Johansson, tfn: 031-342 91 31 mobil: 0707-50 62 44
Facklig kontaktVision, Susanne Lax, tfn: 031-342 78 25
FöretagSahlgrenska Universitetssjukhuset, Öron-,näs-och halssjukvård, Adm. enheten
AdressSahlgrenska Universitetssjukhuset, Öron-,näs-och halssjukvård, Adm. enheten
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43531 Mölndal
Jobbnummer 1205550
Observera att sista ansökningsdag har passerat.