Läkarsekreterare/ administrationsansvar
Handikappförvaltningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Handikappförvaltningen i Göteborg,
Kungälv,
Alingsås,
Borås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Handikappförvaltningen, Habiliteringen Frölunda
Habiliteringen är en del av Handikappförvaltningen i Västra Götalandsregionen och är en specialiserad verksamhet för personer med funktionshinder.
Habiliteringsverksamheten ska bidra till att skapa tillgänglighet och ge stöd så att personer med varaktiga funktionshinder kan ta del av vardag, skola och samhället i övrigt.
Stöd och insatser ges till barn, ungdomar och vuxna som har utvecklingsstörning, autism och/eller rörelsehinder. Dessutom ges stöd till anhöriga och vid behov till berörd personal. Insatserna är ett komplement till det stöd som personer med funktionshinder får från kommuner, primärvård och övrig sjukvård. Samverkan med dessa är viktig.
Läkarsekreterarna är en del i enhetens administrativa stödfunktion och arbetar med olika uppdrag.
Publiceringsdatum2009-01-09Dina arbetsuppgifterFör tillfället kommer du att ingå i en grupp på ca 22 administratörer som servar de habiliteringsenheter som finns i Göteborg och Södra Bohuslän. Du kommer dock att ha en fast arbetsplats.
Arbetsuppgifterna är mycket varierande och du kommer att ha 2-4 kollegor som även de arbetar med administrativa uppgifter på din arbetsplats.
Vi är mitt uppe i en organisationsförbättring som innebär att vi kommer att flytta ihop till större enheter. På sikt kommer därför dina arbetsuppgifter att bli mer omfattande.
Nu i början kommer du att arbeta med journaldokumentation som kan innebära remisshantering, upprättande av journal, arkivering, förberedelse inför läkarmottagning/konsultmottagning samt support i datajournalanvändning förutom att skriva för läkarna.
Du arbetar självständigt och på sikt är det meningen att din arbetsplats skall vara i receptionen med tillhörande arbetsuppgifter som innebör posthantering, patientavgifter, bokning/utlåning av kameror, bilar och rum samt kallelser och bokning i tidbok, förutom dokumentation.
Utöver detta ingår också ansvar för handkassa, inköp, lättare service av enhetens material och maskiner, fakturering och kontering samt kontaktperson till olika leverantörer av tjänster. Du har även ansvar för en del personals arbetstidsregistrering i Palett. Möjligt att du måste stötta upp på andra enheter under vissa perioder.
KvalifikationerLäkarsekreterare med fortbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration, 20-30p, eller annan likvärdig utbildning. Du skall ha dokumenterade kunskaper inom IT-området (exempelvis ECDL-körkort). Du bör ha goda kunskaper i olika dataprogram såsom Word, Excel och Power Point.
Då det förekommer en del uppdrag som kräver körkort är Bkörkort önskvärt.
Du bör trivas med att arbeta på ett flexibelt och självständigt sätt då arbetstempot stundom är högt.
Du erbjuds en introduktionsperiod och goda möjligheter till kollegial handledning samt regelbundna träffar med kollegor på de övriga enheterna.
Upplysningar
Enhetschef Lillebitt Nilsson, tfn 0705-79 86 04
Facklig företrädare
Hans Haker, TCO, tfn 0500-43 19 40
Övrig informationInom Handikappförvaltningen strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Arbetstider och omfattningTillsvidare med möjlighet till 100 % på sikt. Deltid 80 %. Tillträde snarast.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-02-01
Handikappförvaltningen, Inger Henriksson, Box 306, 462 23 Vänersborg.
Bifoga CV och personligt brev.
Ange följande referens när du ansöker: HFV 53-2009-af
Ansökan kan skickas till e-postadress:
inger.henriksson@vgregion.seKontaktFöretagHandikappförvaltningen
AdressHandikappförvaltningen
Jobbnummer 378664
Observera att sista ansökningsdag har passerat.