Läkarsekreterare/ administrationsansvar

Handikappförvaltningen / Administratörsjobb / Göteborg
2008-09-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Läkarsekreterare/ administrationsansvar" (publicerad 2009-01-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Handikappförvaltningen i Göteborg, Kungälv, Alingsås, Borås, Uddevalla eller i hela Sverige

Handikappförvaltningen, Habiliteringen Göteborg och Södra Bohuslän
Habiliteringen är en del av Handikappförvaltningen, i Västra Götalandsregionen och är en specialiserad verksamhet för personer med funktionshinder.
Habiliteringsverksamheten ska bidra till att skapa tillgänglighet och ge stöd så att personer med varaktiga funktionshinder kan ta del av vardag, skola och samhället i övrigt.
Stöd och insatser ges till barn, ungdomar och vuxna som har utvecklingsstörning, autism och/eller rörelsehinder. Dessutom ges stöd till anhöriga och vid behov till berörd personal. Insatserna är ett komplement till det stöd som personer med funktionshinder får från kommuner, primärvård och övrig sjukvård. Samverkan med dessa är viktig.
Läkarsekreterarna är en del i enhetens administrativa stödfunktion och arbetar med olika uppdrag.

Publiceringsdatum
2008-09-01

Dina arbetsuppgifter
För tillfället kommer du att ingå i en grupp på ca 20 administratörer som servar de habiliteringsenheter som finns i Göteborg. Du kommer dock att ha en fast arbetsplats. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och du kommer att ha 2-3 kollegor som även de arbetar med administrativa uppgifter på din arbetsplats.
Du arbetar självständigt och din arbetsplats är i receptionen med tillhörande arbetsuppgifter som innebär posthantering, patientavgifter, bokning/utlåning av kameror, bilar och rum samt kallelser och bokning i tidbok.
Utöver detta ingår också ansvar för handkassa, inköp, lättare service av enhetens material och maskiner, fakturering och kontering samt kontaktperson till olika leverantörer av tjänster.
Du kommer även att arbeta med journaldokumentation som kan innebära remisshantering, upprättande av journal, arkivering, förberedelse inför läkarmottagning/konsultmottagning samt support i datajournalanvändning, förutom att skriva för läkarna.
Du har även ansvar för en del personals arbetstidsregistrering i Palett. Möjligt att du måste stötta upp andra enheter vissa perioder.

Kvalifikationer
Läkarsekreterare med fortbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 20-30 p. Du skall ha dokumenterade kunskaper inom IT-området (exempelvis ECDL-körkort). Du bör ha goda kunskaper i olika dataprogram såsom Word, Excel och Power Point.
Då det förekommer en del uppdrag som kräver körkort är B-körkort önskvärt. Du bör trivas med att arbeta på ett flexibelt och självständigt sätt då arbetstempot stundom är högt.
Du erbjuds en introduktionsperiod och goda möjligheter till kollegial handledning samt regelbundna träffar med kollegor på de övriga enheterna.
Upplysningar
Enhetschef Lillebitt Nilsson, tfn 0705-79 86 04
Facklig företrädare
Hans Haker, TCO, tfn 0500-43 19 40

Övrig information
Inom Handikappförvaltningen strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Arbetstider och omfattning
80 % med möjlighet till 100 % på sikt Allmän visstid med planerad övergång till tillsvidareanställning. Se rubriken Arbetstid 80-100 %. Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-09-21
Handikappförvaltningen, Inger Henriksson, Box 306, 462 23 Vänersborg
Bifoga CV och personligt brev
Ange följande referens när du ansöker: HFV 190-2008-af

Kontakt
Företag
Handikappförvaltningen

Adress
Handikappförvaltningen

Jobbnummer
299825

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Handikappförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Handikappförvaltningen: