Läkare med samordningsansvar till Akutmottagningarna
Landstinget Gävleborg, Division Operation / Läkarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla läkarjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Gävleborg, Division Operation i Gävle,
Sandviken,
Söderhamn,
Bollnäs,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Sökes!
Läkare som vill vara med och utveckla akutmottagningarna i länet!
Vi verksamhetschefer tar nu ett gemensamt ansvar för det akuta flödet och rekryterar nu därför samordnande läkare till akutmottagningarna tillsammans!
Landstinget Gävleborgs främsta uppgift är att erbjuda en god hälso- och sjukvård samt tandvård till alla som bor eller vistas i Gästrikland och Hälsingland. Landstinget har två akutsjukhus, i Gävle och i Hudiksvall, ett sjukhus i Bollnäs med planerade operationer och akutmedicinsk enhet, ett stort antal hälsocentraler samt Psykiatri och habilitering.
Hälso- och sjukvården är indelad i fyra länsövergripande divisioner. En stor del av administrationen är samlad i förvaltningen Lednings- och verksamhetsstöd. Landstinget har 6 700 medarbetare och omsätter ca 6,6 miljarder kronor. Länet omfattar två landskap och tio kommuner med omkring 275 000 invånare.
VO Akut består av akutmottagning i Gävle och Hudiksvall.
Ca 59 500 patienter vårdas/år inom följande specialiteter:
Medicin, kirurgi, ortopedi, barn(Gyn,ÖNH,Ögon,psyk-nattetid).
Det finns inga stationära läkare på akutmottagningarna utan de bemannas från de olika specialiteterna.
Publiceringsdatum2012-03-06Arbetsuppgifter• Delta i verksamhetsområdets ledningsgrupp som medicinsk rådgivare.
• Arbetsledare för läkare som tjänstgör på akutmottagningen.
• Vara delaktig i rutiner och vårdprogram.
• Vara delaktig i avvikelser och händelseanalyser.
• Delta i samverkansråd för det akuta flödet och utvecklingen av logistik.
• Ansvarig för triagering RETTS vid akutmottagningen och delta i styrgruppen samt i nationellt nätverk.
• Nära samarbete med verksamhetsområdenas läkar-VEC:ar samt ansvarig läkare vid länets andra Akutmottagning (d v s den i Hudiksvall eller Gävle).
Uppdraget är på en period om 1 - 3 år eller enligt överenskommelse.
KvalifikationerKompetenskrav: Specialistläkare. Familjeläkare eller anestesiolog är meriterande.
Ansvarig läkare för Akutmottagningen är direkt underställd VC VO Akut.
Vi söker dig med ledaregenskaper som är intresserad av akutsjukvård och verksamhetsutveckling. Som samordnande läkare på akutmottagningen blir du tillsammans med akutmottagningens VC / vec en central del i processarbetet och utveckling av standardiserade arbetsätt. Du ska tycka om operativt ledarskap enligt LEAN-filosofi.
Samverkan med studierektor och specialiteternas läkarchefer är viktiga delar för att skapa bra förutsättningar.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast. Uppdraget är tidsbegränsat om 1 - 3 år eller enligt överenskommelse med en tillsvidareanställning i grundprofessionen.
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning. Arbetstid: Dagtid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-08
Landstinget Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på
www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Ange följande referens när du ansöker: 94-2012
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Höghielm, verksamhetschef
Ann-Marie Broqvist, vårdenhetschef Akutmott Gävl, 070-591 06 39
Anders Zetterlund, vårdenhetschef Akutmott Hudik, 070-593 69 92
Facklig kontaktPeter Moberger GHLF, 0650-92 000 vx
FöretagLandstinget Gävleborg, Division Operation
AdressLandstinget Gävleborg, Division Operation
80188 Gävle
Jobbnummer 1178172
Observera att sista ansökningsdag har passerat.