Läkararsekreterare (50 %) till Särskilda operationsgruppen

Försvarsmakten / Administratörsjobb / Karlsborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlsborg, Tibro, Vadstena, Hjo, Haninge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försvarsmakten i Karlsborg, Haninge, Motala, Skövde, Mjölby eller i hela Sverige

Försvarsmakten är en av Sveriges största myndigheter med mer än 50000 medarbetare och frivilliga. Försvarsmakten är ständigt beredd att hävda Sveriges territorium, genomföra internationella insatser, samt att stödja samhället vid större kriser. Försvarsmaktens unika förmåga är den väpnade striden och med den Sveriges yttersta säkerhetspolitiska instrument. Ytterst är Försvarsmaktens uppgift att värna demokrati och mänskliga rättigheter. Hos oss kan du göra skillnad.
Försvarsmaktens specialförband är en nationell strategisk resurs som insatsleds av Försvarsmaktens insatschef. De är särskilt uttagna, utbildade och utrustade för uppgifter som de konventionella förbanden inte löser. Uppgifterna kan till exempel vara att rädda svenska medborgare i internationell tjänst eller hämta in underrättelser.
Beskrivning av enheten
Särskilda operationsgruppen (SOG) ingår Försvarsmaktens specialförbandssystem. SOG's mest frekventa användningsområde är att verka inom multinationella insatser. Där ska specialförbandssystemet kunna bidra med en behovssammansatt grupp, för att lösa de primära uppgifterna strid, underrättelseinhämtning och militärt stöd.
Ytterligare information finns på www.forsvarsmakten.se
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som läkarsekreterare vid Särskilda operationsgruppen (SOG) kommer du att arbeta med övrig personal vid SF Försvarshälsa samt ha ett nära samarbete med annan personal vid förbandet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är medicinsk dokumentation, posthantering och receptionsarbete. Vidare ansvarar du för arkiv, statistik, och remissbevakning. Du kommer även vara lokal administratör och funktionsansvarig för datajournalsystemet Profdoc Vision. 
Tjänsten är en deltid (50 %), arbetstiden är till största delen förlagd dagtid måndag-fredag, men kvälls- och helgtjänst kan förekomma. Tjänsten är placerad vid SF Försvarshälsa som ingår i SOG.
 Krav:
Svensk medborgare
Eftergymnasial utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration
Grundutbildning vårddokumentation
Körkort lägst B
Meriterande:
Minst 4 års yrkeserfarenhet som läkarsekreterare.
Erfarenhet av öppenvårdsmottagning, patientregistrering, journalhantering och remisshantering.
Erfarenhet av datajournalsystem, Profdoc Vision, gärna som lokal administratör och/eller funktionsansvarig.
God förmåga i att uttrycka sig i tal och skrift (inkl i engelska).
Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet såsom god organisationsförmåga, samarbetsförmåga, initiativförmåga,
flexibilitet, stresstålighet, noggrannhet samt förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar.

Publiceringsdatum
2011-02-18

Övrig information
För placering i denna befattning krävs godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll.
Tjänsten innebär internationell tjänstgöringsskyldighet.
Tillträde mm 
Tillsvidareanställning, deltid (50 %), tillträde tidigast från 2011-04-15 eller enligt överenskommelse.
6 mån provanställning föreligger.
Individuell lönesättning tillämpas.
Upplysningar om befattningen kan lämnas av:
Verksamhetschef SF Försvarshälsa eller personalchef, kontakta SOG 08-788 95 15 (vx).

Så ansöker du
För att söka går du in på www.forsvarsmakten.se och väljer "Jobba här" följt av "Lediga jobb".
Med ansökan skall CV och personligt brev bifogas.
Sista datum för ansökan:
2011-03-11

Arbetstider och omfattning
Dag , Deltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försvarsmakten

Adress
Försvarsmakten
Lidingövägen 24(ej för ansökningar)
11541 Stockholm

Jobbnummer
854785

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försvarsmakten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försvarsmakten: