Lagermedarbetare med känsla för kundvård och logistik

Polismyndigheten Östergötland / Lagerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Östergötland i Linköping, Norrköping eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Söker du ett spännande heltidsarbete och har tidigare erfarenhet av lager, logistik och kundvård? Då kan vi ha den perfekta tjänsten för dig!
Som lagermedarbetare på Polismyndighetens lager kommer du att ansvara för att trygga kontinuitetsförsörjningen av polisiär utrustning genom planering och hantering av logistik och lagerhållning samt verksamhetsstöd. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att beställa och ta emot produkter, plocka, packa och leverera ut varor samt administrera artiklar, logistiska flöden och uppföljning. Du kommer även att vara en del av det kategoristyrda inköpsarbetet med ansvar för lager och logistik av viss utrustning. Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för att effektivisera och optimera lagerhållningen samtidigt som kvalitet och kontinuitet inte får brista.
Vi söker dig som har:
Fullgjord gymnasieutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant.
Ett par års arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten, exempelvis arbete inom lager, logistik, post & gods eller annat arbete med av logistisk karaktär.
Truckkort, TLP 10 A1-A4 och B1-B5.
Yrkesförarkompetens CE.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Goda datorkunskaper som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten, exempelvis lager-/logistikprogramvara och Microsoft Office.
För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap.

Det är meriterande om du har:
ADR-utbildning, klass 1.3 - Bas för hantering av farligt gods.
ADR-utbildning, Klass 9 - Bas för hantering av litiumbatterier.
ADR-utbildning Klass 1 - Transport av gods/sprängämnen.
Signalskyddsutbildning.
Kunskaper och erfarenheter av UBW logistik/lager.
Erfarenhet från arbete inom materielförsörjning.

Publiceringsdatum
2023-06-09

Dina personliga egenskaper
Rollen ställer krav på att du trivs med att jobba självständigt såväl som i grupp, att du tar initiativ och har lätt för att kommunicera, och att du har förmåga att driva dina processer vidare enligt satta tidsramar. Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann och strukturerad i ditt angreppssätt, men du har samtidigt förståelse för att snabbhet är en kvalitetsfaktor. Din förmåga att samarbeta och bygga relationer kännetecknas av din förmåga att kunna engagera och entusiasmera medarbetare och chefer samt din förmåga att ge och ta återkoppling. Vi kommer att lägga stor vikt vid sociala färdigheter och personlig lämplighet.
Beskrivning av arbetsplatsen
Ekonomiavdelningen spelar en avgörande roll för hela Polismyndighetens framgång. Vi ska ge polisens operativa verksamhet bästa möjliga förutsättningar för att lyckas med sitt uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Ekonomiavdelningen fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat, fördelar ekonomiska medel föra att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning, och ska säkerställa att myndighetens ekonomiska resurser jobbar på ett så effektivt och hållbart sätt som möjligt. Inköpsenheten är en del av Polismyndighetens Ekonomiavdelning.
Det är inköpsenhetens uppdrag att omhänderta ekonomiavdelningens process- och verksamhetsansvar avseende inköp, säkerställa Polismyndighetens försörjning av varor, tjänster och byggentreprenader, exklusive IT-området, samt ansvara för att driva rättsliga tvister och processer avseende inköpsverksamhet. Även digitalisering av inköpsprocessen, materielförsörjning och logistik genom central lagerhållning styrs av inköpsenheten. Polismyndigheten anskaffar årligen varor och tjänster för cirka 8,1 miljarder kronor. Under de senaste åren har vi genomfört ett omfattande förändringsarbete i syfte att skapa förutsättningar för en ändamålsenlig inköpsorganisation, robusta försörjningskedjor samt en effektiv användning av myndighetens resurser. Myndigheten har nu ett behov av att ytterligare utveckla sin lagerverksamhet.
Som lagermedarbetare på centralt lager ingår du i den grupp som arbetar med försörjningskedjan för utrustning till svensk polis. Vi verkar bland annat för nationell enhetlighet, effektiv lager- och logistikhantering, samt ökad digitalisering och användningen av elektronisk handel. I uppdraget ingår även att säkerställa effektiva, enkla och avtalsenliga beställningsprocesser och automatiserade fakturaflöden samt ge kvalificerat stöd till de vi ska stötta. För att kunna göra ett bra jobb behöver vi vara duktiga på att kommunicera och vara en god samarbetspartner som arbetar proaktivt och strategiskt. Det är i armkrok vi skapar verksamhetsnytta och framgång.
Övrig information
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 22 juni 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med A333.651/2023 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 33 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-22
E-post: jobb.na@polisen.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A333.651/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten Östergötland

Kontakt
Polisförbundet
Sofia Ask
010-56 387 10

Jobbnummer
7868709

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Östergötland: