Lagerarbetare, semestervikariat till hjälpmedelscentrum Östra Skåne
Kristianstads kommun / Lagerjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Nu söker vi vikarierande kollegor till vårt lagerteam för sommaren 2024, är du en av dem?
Hjälpmedelscentrum Östra Skåne (HÖS) samordnar hjälpmedelsförsörjningen för kommunerna Bromölla, Östra Göinge, Osby, Hässleholm, Kristianstad, Hörby, Simrishamn, Sjöbo, Skurup, Tomelilla och Ystad. Dessa kommuner har gått samman i en gemensam nämnd där Kristianstad kommun är värdkommun och HÖS organiseras under omsorgsförvaltningen. Vi finns på Kabelvägen 17 i Kristianstad och hos oss arbetar 43 medarbetare
I HÖS uppdrag ingår att tillhandahålla inköp, lagerhållning, teknisk service, rådgivning, utprovning, recirkulation, distribution, utbildning, information, IT-stöd, miljövänlig kassation av hjälpmedel.
Vårt arbete och värdegrund baseras på ett professionellt bemötande med god service och ständiga förbättringar. Våra ledstjärnor är respekt, kommunikation och yrkesskicklighet.
Vi erbjuder dig en måndag till fredag tjänst, heltidstjänst med flexibel arbetstid.
Hjälpmedelscentrum Östra Skåne finns på Ängamöllans industriområde, i direkt närhet till buss.
Publiceringsdatum2024-01-26ArbetsuppgifterVårt lagerteam består för närvarande av sex medarbetare som har tre olika huvudinriktningar i sitt arbete. En generell beskrivning av inriktningarna är:
• Godsmottagning där vi tar emot alla leveranser med nytt gods, som därefter godsmottas i vårt verksamhetssystem och sorteras ut på sina liggplatser. Här förekommer även en del montering av hjälpmedel inför utleverans.
• Returgodsmottagning som tar emot returer från våra elva samarbetskommuner, här avregistreras de innan de antingen skrotas eller skickas vidare till vår rekonditioneringsgrupp.
• Orderhantering, dvs plock av beställningar som är gjorda av någon av de drygt 350 beställare som finns ute bland våra kunder.
Vi plockar uppemot 100 000 artiklar per år som lastas i transportburar till våra kunder. Det vi plockar är bland annat toasitsförhöjningar, rollatorer, gummitröskelramper, strumppådragare, hygien- och rullstolar och glidlakan. Lagret plockar även artiklar internt till våra tekniker.
KvalifikationerDu som söker har treårigt gymnasium eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vi vill att du har vana från arbete med lager och godsmottagning. Det är en fördel om du har produktkännedom kring hjälpmedel och erfarenhet från serviceyrken med kundkontakt.
Alla moment rörande hjälpmedel ska dokumenteras i vårt verksamhetssystem. Det mesta som rör arbetet kommer till dig genom vårt verksamhetssystem och behöver rapporteras rätt för att arbetsflödet ska fungera både inom arbetsplatsen men även externt. Detta innebär att du ska kunna kommunicera flytande på svenska i tal och skrift och goda kunskaper i Office program samt ha allmän datorvana. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i verksamhetssystem. Du som söker till oss har B-körkort och har du truckkort B (motviktstruck) är det meriterande.
Som person är du flexibel som snabbt kan ställa om inför nya förutsättningar, du ser möjligheter i förändringar. Emellanåt är arbetsbelastningen högre och därför behöver du vara stresstålig. Du behöver kunna förstå flödet som finns i verksamheten och att leverera samt ge god service med hög kvalitet är en självklarhet för dig. Du har förmåga att planera och organisera ditt arbete men du har även lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter.
Då det kan förekomma tunga lyft och en del obekväma arbetsställningar samt fysisk aktivitet är det krav att du har en god fysisk förmåga.
ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken
https://zero.comaround.com/sv-se/. Ersättning Timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "OMS-2024-20".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Kristianstad kommun, Hjälpmedelscentrum
Kontakt Enhetschef
Katrin Nilsson
044-13 42 72 Jobbnummer 8424263
Observera att sista ansökningsdag har passerat.