KYC-administratör sökes till storbank!
Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Är du intresserad av att få in foten på en bank genom ett meriterande uppdrag? Du har minst gymnasiekompetens och viss erfarenhet från ett administrativt arbete eller kundservice. Huvudsaken är att du är intresserad och taggad på att utvecklas inom ett spännande område! Läs vidare för att ta reda på om detta är tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2022-04-05Om tjänstenPå Perido söker vi dig som vill arbeta som KYC-administratör hos vår kund som är en av Nordens största banker. Tjänsten är placerad i Solna.
ArbetsuppgifterI din roll som KYC-administratör blir du en del av det nystartade team som arbetar inom AML (Anti Money Laundering) och KYC (Know Your Customer). Tillsammans med dina kollegor motverkar ni penningtvätt och annan finansiell brottslighet enligt det uppdaterade pengatvättsdirektivet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära att genomföra KYC- analyser på privat-och företagskunder. Arbetet sker i olika steg - från inhämtning av information till dokumentation, analys samt arkivering.
Rollen innebär även kundkontakt via telefon, vilket innebär att vi lägger stor tyngd vid att du bör vara serviceminded, och van vid mötet med kunder.
Dina egenskaper
Den vi söker är självgående, strukturerad samt har en administrativ ådra. För att lyckas i rollen behöver du vara en nyfiken och analytisk person med ett granskande öga. Du har ett starkt driv med hög arbetsmoral och klarar av att arbeta såväl självständigt som i team. Vidare ser vi att du är social, serviceinriktad och kan uttrycka dig professionellt.
Om du längtar du efter att bli del av ett sammansvetsat team, som tillsammans arbetar mot ett gemensamt mål - så kommer du trivas här! Vi ser fram emot din ansökan.
Vi söker dig som har:
Minst gymnasiekompetens
Arbetslivserfarenhet från ett administrativt arbete, eller erfarenhet av kundservice
Goda datorkunskaper
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på såväl svenska som engelska
Meriterande:
Erfarenhet av AML eller KYC
Högskoleutbildning inom relevant område
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till 2022-08-31, med chans till förlängning. Tillträde så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare heter Amanda Delvén och du når henne via
amanda.delven@perido.se.
Om du har andra allmänna frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på
fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32928 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk
https://perido.se/for-jobbsokande/ och
https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "32928".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Perido AB (org.nr 556639-6387),
http://www.perido.se 116 45 STOCKHOLM
Jobbnummer 6508565
Observera att sista ansökningsdag har passerat.