KYC - analytiker till Nordeas huvudkontor

Manpower AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du tidigare jobbat med kundtjänst inom finansbranschen och är ute efter spännande utmaning där du får vara med och bygga upp ny verksamhet? Då kan det här vara drömjobbet. Du kommer sitta på Nordeas huvudkontor på Lindhagensgatan i Stockholm. Låter det kul? Vänta inte med att skicka in din ansökan!

Start: 2.a Maj

Placering: Stockholm

Uppdrag: Konsultuppdrag fram till sista december 2022



Vad går uppdraget ut på?

Alla banker måste enligt lag ha uppgifter om sina kunder och veta hur kunderna använder vissa banktjänster. Kundkännedom, Know Your Customer ( KYC) innebär i stora drag att man behöver veta vem kunden är, vilken verksamhet de bedriver och vilken sorts aktivitet de vill ha hjälp med.

Banker har ett stort samhällsansvar och en viktig roll i att bidra till det övergripande målet, motverka brottslig verksamhet och pengatvätt. Här får du en viktig roll i det arbetet.

Via ett mailutskick kommer kunderna att få ett antal frågor kopplat till deras beteende och användande av bankens produkter. Syftet med informationsinsamlingen är att få fördjupad kundkännedom för att uppdatera KYC-material och riskklass, samt i de fall det blir aktuellt, ompröva kundförbindelsen.



I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

* kontakta bankens kunder och ställa frågor kopplat till avvikande transaktioner och användning av bankens produkter
* analysera kunden utifrån bankens interna system
* analysera kunden utifrån information som inhämtas vid kundkommunikationen
* dokumentera kundkommunikation
* hjälpa kunderna tillrätta med frågeställningar som rör systemet de ska svara
* beskriva nyttan och vikten av att svara på de ställda frågorna



Är du rätt person för jobbet?

Tjänsten passar dig som är pedagogisk, systemkunnig och tycker om kundkontakt. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och är trygg, ödmjuk och inlyssnande.

Vi söker dig som:

* har erfarenhet av kundkontakt per telefon
* behärskar svenska och engelska flytande, i tal och skrift
* är snabblärd i nya system
* trivs med att ha många bollar i luften
* kan arbeta heltid
* kan arbeta större delen av sommaren

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom att arbeta på bank, inkasso eller försäkringsbolag och tidigare arbetat med KYC och/eller AML.

Vad kan Manpower erbjuda dig?

Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag. Utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Sök tjänsten redan idag!

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Du söker genom att klicka på ansök och skapar en profil hos oss där du laddar upp ditt CV. Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2022-03-28

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Manpower AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6dad8ede-caaf-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Manpower AB (org.nr 556348-1588)

Arbetsplats
Manpower

Kontakt
Maria Fant
+46703776953

Jobbnummer
6480907

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower AB: