Kvinna i centrala Göteborg söker personlig assistent
Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.
Vi söker nu personliga assistenter till en av våra
kunder. En kvinna i 40-årsåldern som har MS och bor i centrala Göteborg. Vår
kund behöver hjälp med det mesta som uppkommer i hennes vardag, exempelvis
förflyttningar och allmänna hushållsgöromål såsom matlagning, tvätt och städ
samt att sköta kundens personliga hygien. Vår kund tycker om handarbeten,
promenader, matlagning och bakning. Vi ser gärna kvinnliga sökande som är ca 30
år eller äldre. Du måste vara rök- och parfymfri.
Tjänsterna är på 50-100%. Arbetstiden är förlagd på eftermiddag, kväll och natt.
Under natten innefattar arbetet 8 timmar väntetid/jour.
Att kompetensutveckla vår personal är ett
led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som
erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning
för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom
tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att
skapa trygghet för både personliga assistent och kund.
Arbetstid / Varaktighet: Eftermiddag, kväll och natt. Vi tillämpar
tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt
timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt
kollektivavtal.
Tillträde: Omgående
Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.
Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress:
http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.
Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Publiceringsdatum2013-03-26Arbetstider och omfattning• , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHannah Ashton, Kund- och assistentansvarig
FöretagHumana Assistans AB
AdressHumana Assistans AB
Box 184
70143 ÖREBRO
Jobbnummer 1505085
Observera att sista ansökningsdag har passerat.