Kvällsvaktmästare

Uppsala universitet, Avdelningen för gemensam service och admini / Vaktmästarjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vaktmästarjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala universitet, Avdelningen för gemensam service och admini i Uppsala, Gotland eller i hela Sverige

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor.



Avdelningen för Gemensam service och administration är avdelning inom förvaltningen vid Uppsala universitet som ansvarar för lokaldrift och service i universitetshuset.

Vi söker studenter som vill arbeta extra som timarvoderade kvällsvaktmästare. Arbetstiden är i huvudsak förlagd till kvällar och helger men även andra tider kan bli aktuella.

Universitetshuset är universitets huvudbyggnad med anor från 1800-talet och används för bl a föreläsningar, konferenser, konserter och inte minst de akademiska högtiderna.
Läs mer: https://www.uu.se/om-uu/historia/historiska-kulturmiljoer/universitetshuset/

Arbetsuppgifter: Som kvällsvaktmästare i universitetshuset får du ett mångfacetterat arbete där du möter både studenter, personal och externa besökare. Du finns på plats i huset när det pågår verksamhet för att vägleda och stötta besökarna. Erforderlig utbildning i brandsäkerhet och HLR ges i samband med introduktion.

I arbetet ingår bl a:

- finnas tillhands och bistå med bl a nyckelutlämning
- tömma och larma lokalerna efter verksamhet och ställa iordning för nästkommande dag
- vid behov bistå med uppstartshjälp och enklare teknisk support i föreläsningssalarna
- agera brandvakt, garderobiär och dyl vid större event

Kvalifikationskrav:

- student vid Uppsala universitet
- grundläggande kännedom om AV- och e-mötesteknik
- behärska både svenska och engelska, i tal och skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet så som förmåga att arbeta självständigt och samtidigt kunna följa instruktioner. Du är serviceinriktad med social kompetens och är inte rädd för att hjälpa till där det behövs. Det är särskilt viktigt att du kan förstå och kommunicera med skilda grupper inom verksamheten.

Bifoga CV och minst en referens till din ansökan.

Lön: Lön enligt uppsatta riktlinjer.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Anställningsform: Tidsbegränsad timanställning.

Anställningens omfattning: 10-20 % enligt överenskommelse.

Upplysningar om anställningen lämnas av: intendent Erik Bolund, erik.bolund@uu.se.

Välkommen med din ansökan senast den 31 december 2021, UFV-PA 2021/3795.

Observera att intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.

Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Varaktighet, arbetstid
10-20 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Säsongsanställning

Publiceringsdatum
2021-10-14

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsala universitet, Avdelningen för gemensam service och admini

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "UFV-PA 2021/3795".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Uppsala Universitet (org.nr 202100-2932)

Arbetsplats
Uppsala universitet, Avdelningen för gemensam service och administration

Jobbnummer
6040334

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala universitet, Avdelningen för gemensam service och admini

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala universitet, Avdelningen för gemensam service och admini: