Kvalitetsutvecklare till kontor Hälsa
Ängelholms kommun, Kontor - Hälsa / Administratörsjobb / Ängelholm
2020-08-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kvalitetsutvecklare till kontor Hälsa" (publicerad 2021-07-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ängelholms kommun, Kontor - Hälsa i Ängelholm Ängelholm är landets första agila kommun!
Här tänker vi nytt och vi har därför byggt en unik utvecklings- och serviceorganisation helt fokuserad på medborgarservice och samarbete. Förutom att vi har huvuduppdrag istället för förvaltningar, är det unika med Ängelholms kommun vårt signalsystem och våra agila arenor.
Vi jobbar med vardagsinnovationer och får saker att hända. Samarbete är en självklar arbetsform för oss och med vårt agila arbetssätt har vi förutsättningarna och förmågan att anpassa oss i ett samhälle som ständigt förändras. Vi lever vår värdegrund: Öppenhet, Omtanke och Handlingskraft.
Ängelholm är dessutom en av Sveriges vackraste platser med kilometerlånga stränder, djupa skogar och öppna landskap och har bästa läget med utomordentliga kommunikationer till resten av Skåne, Sverige och kontinenten.
Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Läs mer på jobb.engelholm.se
Hälsa är ett av tre huvuduppdrag i Ängelholms kommun. Huvuduppdrag Hälsa ansvarar för vård och omsorg till såväl yngre som äldre personer och stöd till personer med funktionsnedsättning. Inom huvuduppdrag Hälsa finns fyra verksamhetsområden, Bo bra hemma, särskilt boende, funktionsstöd och uppdrag och stöd. Kontoret Hälsa arbetar på uppdrag av huvuduppdragschef och verksamhetschefer med att stötta verksamheterna.
Kontoret Hälsa består av kvalitetsutvecklare, verksamhetsutvecklare och administratör/utredare, totalt fyra medarbetare under ledning av planeringschef. Vi sitter tillsammans med huvuduppdragschef, verksamhetschefer, It-samordnare, systemförvaltare och ekonomer.
Publiceringsdatum2020-08-06ArbetsuppgifterTillsammans med dina kollegor arbetar ni gemensamt för att på olika sätt stötta verksamheterna. I uppdraget ingår att arbetar såväl självständigt som i nära samarbete med kollegor, verksamhetschefer och enhetschefer. I rollen som kvalitetsutvecklare ingår att arbeta med kvalitetsuppföljning genom granskning, observationer, digitalt kvalitetsledningssystem, avvikelsehantering och Lex-Sarah-utredningar. Därutöver ingår att bistå som sakkunnig vid upphandling av privata utförare enligt LOU samt att arbeta med uppföljning utifrån avtalsföljsamhet. Som kvalitetsutvecklare är du kontakten mellan privata utförare och kommunen. Även utredningsuppdrag förekommer.
Uppdraget ställer krav på att kunna planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och att hålla angivna tidsramar. Det krävs att du har förståelse och god kännedom om verksamheten, är självgående, strukturerad och kvalitetsmedveten och har en god analytisk förmåga. Arbetet ställer krav på en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift, anpassat utifrån mottagaren och uppdragsgivaren. Uppdraget som kvalitetsutvecklare kan även omfatta andra delar då vi arbetar flexibelt utifrån verksamheternas behov.
KvalifikationerFör att lyckas i ditt uppdrag vill vi att du har för området relevant högskoleutbildning, socionom, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Uppdraget kräver minst tre års erfarenhet av kommunalt styrd verksamhet, kvalitets- och utredningsarbete från politik och verksamhet, där du skapat dig förståelse för vad som krävs för att prestera i den här typen av roll. Vi ser med fördel att du arbetat med olika typer av digitala systemstöd. Erfarenhet av arbete inom äldreomsorg och funktionsstöd, struktur och uppbyggnad av digitalt kvalitetsledningssystem, upphandling och uppföljning av avtalstrohet, ses som meriterande.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Att du lever och verkar efter våra värdeord Öppenhet, Omtanke och Handlingskraft är naturligtvis en självklarhet. Det är även viktigt för oss att du som person är relationsskapande, självgående, strukturerad, stabil, lojal och är kvalitetsmedveten, med en väl utvecklad kommunikativ förmåga och att du kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift. Du ska känna dig trygg med att använda datorn som ett av dina främsta arbetsredskap och har en hög IT-mognad. Du har självklart ett trevligt och professionellt bemötande i dina kontakter, såväl inom som utanför organisationen.
Ängelholms kommun arbetar agilt vilket innebär att vi värdesätter din flexibilitet, nyfikenhet och initiativförmåga.
Intervjuer kommer preliminärt att hållas nedanstående datum. Gör gärna en notis i din kalender redan nu.
• 2020-09-09 Eftermiddag
• 2020-09-10 Förmiddag
• 2020-09-11 Heldag
Tjänsten kräver att du har B-körkort.
Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att begära utdrag ur brottsregistret.
ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÄngelholms kommun, Kontor - Hälsa
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A968139".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ängelholms kommun (org.nr 212000-0977)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Ängelholms kommun, Kontor - Hälsa
Jobbnummer 5312204
Observera att sista ansökningsdag har passerat.