Kvalitetsutvecklare, omsorgsförvaltningen

Kristianstads kommun / Organisationsutvecklarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.



Har du som drivkraft att arbeta övergripande med kvalitets- och utvecklingsfrågor? Vill du bidra till att våra verksamheter har fokus på kvalitetsarbetet genom att arbeta med uppföljning, samordning och ge stöd? Då är det dig vi söker, nu när vår kvalitetsutvecklare går vidare till nya utmaningar inom förvaltningen.

Din arbetsplats är Planeringsenheten, vars målsättning är att skapa värde för förvaltningen och dess verksamheter genom arbete inom områdena utveckling, kunskap, kvalitet och service med fokus på att bidra med stöd, strategier och säkerhet utifrån olika perspektiv. Du har ett nära samarbete med socialt ansvarig samordnare, MAS och MAR.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2019-02-14

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för, leder och samordnar förvaltningens arbete med ledningssystem och vårt systematiska kvalitetsarbete utifrån gällande föreskrifter. Du utvecklar och arbetar systematiskt med ledningssystem för kvalitet tillsammans med verksamheterna och dess chefer. En viktig del i uppdraget är att på olika sätt stödja och följa upp kvalitetsarbetet i förvaltningens olika verksamheter på strategisk nivå. Du kommer att aktivt samverka med olika aktörer/professioner.

I rollen ingår att driva förbättringsarbete av kvalitetsuppföljningar, genomföra olika former av verksamhetsuppföljningar och vara processtöd till verksamheterna. Du kommer också att arbeta med intern kontroll samt analysarbete och presentation av bland annat kundundersökningar och öppna jämförelser. Du genomför olika former av utredningsarbete utifrån behov i enheten, exempelvis Lex Sarah.

Du kommer även att utveckla förvaltningens arbete med omvärldsanalys för strategisk planering och utveckling. Vid behov agerar du som specialistfunktion vilket kan gälla utveckling av rutiner och arbetssätt. Det kan även förekomma behov av att du genomför utbildningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utvecklingsorienterad och självständigt kan driva processer inom ramen för ditt uppdrag. Du är lösningsfokuserad och vågar prova nytt. Som person har du förmåga att se både delarna och helheten samt har en god analytisk förmåga. Du har förmåga att väcka engagemang hos andra, är kommunikativ i tal och skrift samt har en god samarbetsförmåga. Du trivs med att ha parallella arbetsuppgifter igång och kan organisera ditt arbete samt vid behov prioritera och planera om.

Vi vill att du har relevant högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som lämplig för området. Du behöver kunskap och erfarenhet av arbete inom verksamhetsområdena inom förvaltningen. Naturligtvis har du god kunskap om gällande lagstiftning som styr vår verksamhet samt övergripande kommunal verksamhet. Erfarenhet av ledande arbete och utvecklingsarbete inom vårt verksamhetsområde är en förutsättning för tjänsten. Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande och vi ser gärna att du har arbetat med projektledning, processbeskrivningar och ledningssystem.

Dokumentation och kommunikation är en stor del i rollen och du behöver då kunna uttrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift och vi ser gärna att du även behärskar engelska. Givetvis hanterar du Office-paketet och det är en fördel om du har erfarenhet av arbete i ledningssystem. Då omsorgsförvaltningen har verksamheter inom hela Kristianstads kommun, som du kommer att besöka, är det ett krav att du har B-körkort.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Östra kommunhuset kommer att vara din arbetsplats i direkt närhet till busshållplats.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Ulrika Johannesson Olsson, planeringschef på telefon 13 58 80.

Sista ansökningsdag är 2019-02-28

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-28
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2019/112
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Johannesson Olsson, planeringschef 044-13 58 80

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4614079

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: