Kvalitetsutvecklare

Staffanstorps kommun, Planering och verksamhetsstöd / Organisationsutvecklarjobb / Staffanstorp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Staffanstorp, Lund, Burlöv, Lomma, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Staffanstorps kommun, Planering och verksamhetsstöd i Staffanstorp

I Staffanstorp finns många kreativa tankar och idéer om hur vi vill utveckla vår kommun i framtiden - och viljan och förmågan att förverkliga detta! Staffanstorp är en ung och expansiv kommun med ca 26 000 invånare, ett utmärkt näringslivsklimat och attraktiva boendemiljöer. Våra ca 1200 anställda arbetar för att skapa en högkvalitativ service, trygghet och livskvalitet för våra invånare. I Staffanstorps kommun tänker vi utanför ramarna och långsiktigt.

OMSORGSFÖRVALTNINGEN
Omsorgsförvaltningen ansvarar för insatser till äldre, sjuka och funktionshindrade. En stor del av omsorgsverksamheten i kommunen utförs av privata företag enligt LOU eller LOV, och regleras av avtal. De verksamheter som drivs av kommunen finns samlade i en avdelning.

PLANERING OCH VERKSAMHETSSTÖD
På avdelningen Planering och verksamhetsstöd arbetar kvalitetsutvecklare, strategiskt ansvarig samordnare, verksamhetscontrollers, medicinskt ansvariga, systemförvaltare, systemadministratör, kvalificerad administratör och administratör. Avdelningen ansvarar bland annat för upphandlingar, avtalsuppföljningar, systematiskt kvalitetsarbete och mycket av det övergripande administrativa arbetet på förvaltningen.




Publiceringsdatum
2022-02-20

Arbetsuppgifter
Som kvalitetsutvecklare arbetar du övergripande och långsiktigt med kvalitetsfrågor och utveckling inom omsorgsförvaltningens alla områden. Du håller ihop förvaltningens systematiska kvalitetsarbete genom att planera, genomföra och sammanställa olika kvalitetsuppföljningar, både med vår kommunala verksamhet och med våra externa utförare. Arbetsuppgifterna är omväxlande med ett stort eget ansvar. Dina uppdrag får du antingen genom förvaltningsledningen eller genom att du identifierar och tar egna initiativ . En viktig del i rollen är att följa upp resultat, egenkontroller och kvalitet samt att föreslå och genomföra antagna förbättringsförslag i nära samarbete med omsorgsförvaltningens ledningsfunktioner. Du är rådgivande och fungerar som ett stöd till chefer och förvaltningsledning. Du behöver vara lyhörd och ha en förståelse för verksamhetens olika behov, samtidigt som du har fokus på att driva utvecklingen framåt.

Du kommer att ingå i förvaltningens kvalitetsgrupp, där avdelningschef, SAS, MAS, MAR, verksamhetscontrollers och kvalificerad administratör samarbetar kring vårt systematiska kvalitets- och avtalsuppföljningsarbete. Gruppen arbetar tätt tillsammans och hjälper varandra att nå resultat inom området, därför kan även andra arbetsuppgifter bli aktuella som exempelvis extern revision i form av tillsynsbesök hos våra privata utförare.

Du kommer att skriva fram tjänsteskrivelser samt föredra dessa vid nämndsmöten. En viktig del i rollen som kvalitetsutvecklare är att omvärldsbevaka förvaltningens ansvarsområden, att sammanställa och analysera information och statistik, att revidera styrdokument utifrån förändringar i lagar och föreskrifter samt att besvara olika undersökningar och förfrågningar. Du förväntas självständigt driva på utvecklingsfrågor inom ditt område och rapportera in slutsatser och rekommendationer till förvaltningsledningen. Som kvalitetsutvecklare ingår det också att utföra olika utrednings- och utvecklingsarbeten.

Tillsammans med SAS utvecklar och genomför du utbildningar och workshops, både internt och externt, samt genomför förändringar utifrån identifierade behov i verksamheterna och i omvärlden. Du är ansvarig för förvaltningens arbete med GDPR, där du förväntas att självständigt genomföra risk- och konsekvensanalyser och agera förvaltningens specialist.

I rollen ingår att arbeta med dokumenthanterings- och internkontrollplan, olika målstyrningsplaner samt att sammanställa information till delårs- och årsbokslut.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap, organisation, juridik, statistik och/eller utredning. Det är meriterande om du har dokumenterad utbildning inom kvalitets- och verksamhetsutveckling eller projektledning, allra helst inom offentlig förvaltning. Det är även meriterande om du har arbetslivserfarenhet av kvalificerat utrednings- och utvecklingsarbete samt systematiskt kvalitetsarbete.

Du är van att självständigt stödja och leda förändrings- och förbättringsarbete och att arbeta med verksamhetsutveckling tillsammans med chefer och ledning. Vi ser också positivt på om du har arbetat med processledning eller projektledning. Du har goda datakunskaper och behärskar Officepaketet. Eftersom GDPR-ansvar ingår i rollen, är det även meriterande om du har erfarenhet från att driva den här typen av frågor. Du har mycket goda kunskaper i svenska, utrycker dig väl i tal och skrift och kan författa offentliga dokument. Det är även meriterande om du har goda kunskap om SOSFS 2011.

Som person är du nyfiken och kreativ. Du tycker om att arbeta strukturerat och systematiskt och kan prioritera. Du trivs med att självständigt ta dig an uppdrag och har förmåga att driva dessa från start till mål. Samtidigt som du är bekväm med att arbeta ensam, har du lätt för att samarbeta på olika nivåer, både internt och externt. Du är lyhörd och kan kommunicera på ett sätt som skapar delaktighet och engagemang. Du har ett starkt eget driv, tycker om att arbeta strategiskt och förstår att det kräver en helhetssyn och en förmåga att se saker från ett långsiktigt perspektiv, för att hitta väl fungerande lösningar. Du trivs med att utreda, analysera och dra slutsatser av material som du har samlat in. För att du ska komma till din rätt, behöver du gilla att vara involverad i flera olika typer av projekt och uppdrag samtidigt.
B-körkort är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
En löpande urvalsprocess kan komma att användas och vi kan komma att anställa innan ansökningstiden löpt ut. Så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vill du veta mer om hur det är att arbeta i Staffanstorps kommun gå till: www.staffanstorp.se/arbete-och-naringsliv/kommunen-som-arbetsplats/

Staffanstorps kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Inför rekryteringsarbetet har Staffanstorps kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Du som bor och jobbar i Staffanstorps kommun har möjlighet att även arbeta som deltidsbrandman. Hör av dig till oss på Räddningstjänsten via kommunens växel om du är intresserad av detta.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Staffanstorps kommun, Planering och verksamhetsstöd

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022-117".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Staffanstorps kommun (org.nr 212000-1017)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Staffanstorps kommun, Planering och verksamhetsstöd

Kontakt
Avdelningschef
Maria Östgård
046-251107

Jobbnummer
6360984

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Staffanstorps kommun, Planering och verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Staffanstorps kommun, Planering och verksamhetsstöd: