Kvalitetsuppföljare till Mälartåg kundservice
Region Sörmland / Organisationsutvecklarjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Sörmland i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Flen,
Katrineholm eller i
hela Sverige Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Vi söker en kvalitetsuppföljare till Mälartåg kundservice!
Publiceringsdatum2022-06-21Om företagetRegion Sörmland har i uppdrag från Mälardalstrafik att driva och bemanna Mälartåg kundservice sedan december 2021 vars verksamhet har öppet dygnet runt, årets alla dagar. Mälardalstrafik ägs gemensamt av regionerna i Stockholm, Sörmland, Uppsala, Västmanland, Örebro och Östergötland och har till uppdrag att förbättra möjligheterna till pendling och övrigt resande i Mälardalen, framför allt med tåg.
Mälartåg kundservice är en viktig del i att skapa ett starkt varumärke och ett attraktivt erbjudande för Mälartåg. Kunderna ska få en positiv upplevelse i kontakt med kundservicen, bli nöjda, få korrekta och snabba svar och helst få sitt ärende löst vid första kontakten. En av verksamhetens viktigaste grundförutsättningar är att medarbetarna är lyhörda för kundernas synpunkter och aktivt verkar för att nå verksamhetens fastställda kvalitets-och servicenivåer. De gemensamma kundlöftena, vår värdegrund och den framtagna servicepolicyn ska genomsyra varje kundkontakt.
Totalt är ni två kvalitetsuppföljare inom verksamheten vilket innebär att du dagligen kommer att samarbeta nära den andra kvalitetsuppföljaren, men också med andra roller. Dina arbetstider är i huvudsak vardagar under kontorstid men kan behöva anpassas när det är ansträngt inom verksamheten. Arbetet utförs på rademachergatan i Eskilstuna.
ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter som kvalitetsuppföljare hos oss består av att stödja, motivera och utveckla medarbetare i samtalsteknik och skriftlig kommunikation via flera kanaler så som telefon, chatt, sociala media och kundsynpunkter. Dagligen bedömer du medarbetares kvalité, kompetens och serviceförmåga utifrån vår gemensamma värdegrund, framtagna servicepolicy och bedömningsriktlinjer.
I din roll ingår det att coacha medarbetare i det öppna kontorslandskapet samt att ta fram individuella utvecklingsplaner och mål tillsammans med medarbetare. Du återkopplar och ger feedback från resultat av genomförda kvalitetsbedömningar och individuell statistik.
Som kvalitetsuppföljare kommer du även att implementera flera kvalitetshöjande insatser inom kundservicen, produkttester, följa upp resultatet från kundundersökningar och arbete med ständiga förbättringar som möter våra ambitioner och krav. Vidare kommer du att genomföra utbildningar av nya och befintliga medarbetare i verksamheten.
I arbetet ingår det att ta ett stort eget ansvar och planering av det årliga arbetet inom ditt ansvarsområde. Du bidrar också till att ta fram relevanta underlag till chefer inför medarbetar- och lönesamtal.
Din kompetens
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet om minst ett par år. Du har tidigare erfarenhet av att utveckla människor till exempel i en coachande- eller lärande roll samt ett genuint intresse för att utveckla människor i sin yrkesroll. Har du dessutom tidigare erfarenhet av bedömning kopplat till kvalité, kompetens och uppföljning ses det som meriterande.
Som person lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper så som social kompetens, samarbetsförmåga och pedagogisk lärande. Du trivs med att ha kontakt med människor både muntligen och i skrift. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i svenska språket.
Datorn är ditt främsta verktyg i tjänsten varför vi förutsätter att du har god systemvana sedan tidigare. Vidare ser vi att du, i din roll som kvalitetsuppföljare, strukturerar ditt arbete och förväntas vara flexibel inför att planera utifrån verksamhetens behov.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef Charlotte Nilsson,
charlotte.nilsson@regionsormland.seFackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på hållbar regional utveckling!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-07-07.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (
http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)Följ oss gärna på Facebook (
http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse -
Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION SÖRMLAND
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RHRU-22-025".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Sörmland (org.nr 232100-0032)
Arbetsplats Region Sörmland
Jobbnummer 6764027
Observera att sista ansökningsdag har passerat.