Kvalitetsstrateger

Landskrona stad, Verksamhetsområde Utveckling och Service / Organisationsutvecklarjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landskrona stad, Verksamhetsområde Utveckling och Service i Landskrona

Individ- och familjeförvaltningen arbetar med insatser riktade till barn, unga, vuxna och familjer inom socialtjänstens olika områden. Förvaltningen har en målgruppsinriktad organisation bestående av fyra olika verksamhetsområden; Vuxna, Barn- och ungdom, Stödjande och Utveckling, ekonomi och service. Vi bedriver ett ständigt fortgående kvalitets- och utvecklingsarbete i förvaltningen.

Tillsammans utgör Verksamhetsområdet Utveckling, ekonomi och service förvaltningens samlade stödfunktioner med uppgift att underlätta, stimulera och skapa förutsättningar för övriga verksamhetsområdens uppdrag.

Inom Sektionen för utveckling arbetar vi huvudsakligen med förvaltningsövergripande frågor gällande kvalitet, HR, IT och administration. Sektionen ansvarar också för nämndarbetet knutet till förvaltningen och administration av nämndens arbetsutskott. I sektionen återfinns även ett par utåtriktade verksamheter - Tillståndsenheten samt budget- och skuldrådgivningen.

VÄLKOMMEN TILL OSS!



Publiceringsdatum
2017-09-19

Arbetsuppgifter
Förvaltningen har under de senaste åren arbetat aktivt med att bygga upp ett kvalitetsledningssystem inom socialtjänsten. Vi växlar nu upp arbetet och söker därför efter två kvalitetsstrateger, för att både fördjupa och bredda arbetet. Kvalitetsarbetet syftar till att, ur ett helhetsperspektiv, gagna kommuninvånarna som mottagare av socialtjänstens insatser.
Ni kommer vara förvaltningens samtliga chefers stöd i arbetet med att driva det fortsatta utvecklings- och kvalitetsarbetet. Ni kommer fungera som processledare i arbetet med att identifiera processer och utarbeta rutiner för förvaltningens verksamheter.
I uppdraget ingår också att ta fram underlag för verksamhetsuppföljning, genom exempelvis statistikuttag, brukarundersökningar, synpunktshantering, aktgranskning och viss intern kontroll. Ni kommer även vara delaktiga i arbetet med avvikelser och Lex Sara. Allt i syfte att, tillsammans med verksamheterna och kollegorna på sektionen, verka för ständiga förbättringar.
Ett av förvaltningens fokusområden framöver, är att utveckla och ytterligare förbättra arbetet med dokumentation. Ni kommer här ha en viktig roll, både som utbildare av personal och som stöd åt verksamheterna vid behov. Ni kommer även ansvara för utbildningar kring kvalitet och processer.
Vårt kvalitetsledningssystem ligger på vårt intranät och underhåll och utveckling av detta, samt arbete med förvaltningens externa hemsidor ingår i uppdraget.
Det kan även ingå olika andra utredningsuppdrag inom uppdraget.



Kvalifikationer
Vår önskan är att en av er som söker har en socionomexamen och att en av er har en annan relevant akademisk examen, som vi anser lämplig för tjänsten. Ni måste båda ha kunskap och flerårig erfarenhet av kommunal verksamhet och från socialtjänstens verksamhetsområden.

Ni är noggranna och analytiska och ni drivs av att arbeta med komplexa frågeställningar. Ni löser problem och driver utvecklingsarbete genom att vara ute och aktivt lyssna in verksamheten. Ert arbetssätt ska präglas av självständighet och egna initiativ, men ni ska också ha förmågan till nära samarbete med andra, särskilt som ni kommer vara två stycken som delar på uppdraget.
Då ni kommer att ansvara för olika typer av utbildningar av personal, måste ni ha en god pedagogisk förmåga. Uppdraget innefattar nätverkande i hög grad, såväl internt som externt, vilket innebär att ni behöver ha förmåga att både lyssna in och föra fram budskap på ett bra sätt. Ni tar stort ansvar för era uppgifter och genom ert strukturerade arbetssätt kvalitetssäkrar ni era processer och säkerställer goda resultat.
Uppdraget innebär att ni behöver kunna uttrycka er mycket väl, både skriftligt och muntligt. Ni behöver ha goda kunskaper vad gäller IT samt dokumentation inom socialtjänsten. Inom Individ- och familjeförvaltningen används verksamhetsstödet Procapita. Kunskaper inom detta system är meriterande. Flerårig erfarenhet av kommunal verksamhet och från socialtjänstens verksamhetsområden.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.

Vi planerar att genomföra intervjuer under veckorna 42 och 43.

Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss

I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-15
Ange följande referens när du ansöker: C15335
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agnesa Citaku 0418-47 02 94
Patrik Linder 0418-47 37 18

Företag
Landskrona stad, Verksamhetsområde Utveckling och Service

Adress
Landskrona stad, Verksamhetsområde Utveckling och Service
Stadshuset
26180 Landskrona

Kontorsadress
Drottninggatan 7 LANDSKRONA

Jobbnummer
3706544

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landskrona stad, Verksamhetsområde Utveckling och Service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landskrona stad, Verksamhetsområde Utveckling och Service: