Kvalitetsstrateg inom funktionshinderområdet

Sollentuna Kommun Avdelning Avtal och uppföljning / Organisationsutvecklarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Avdelning Avtal och uppföljning i Sollentuna

Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 72 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen till oss!

Vård- och omsorgskontoret ansvarar för äldreomsorgen och omsorgen om personer med funktionsnedsättning i Sollentuna kommun. Kontoret är en beställarorganisation bestående av fem avdelningar. Tjänsten som kvalitetsstrateg är placerad på avdelning avtal och uppföljning.

Arbetsuppgifter Som kvalitetsstrateg arbetar du med kvalitetsfrågor både i samband med kravställning och uppföljning. Tillsammans med de tre andra kvalitetsstrategerna på avdelningen tar du ansvar för att utveckla uppföljningsmetoder och arbetssätt som främjar kvalitetsutveckling i de verksamheter som nämnden har avtal med. Genom din uppföljning bidrar du med din kompetens och erfarenhet till utförarnas utvecklingsarbete. Du kommer också att sammanställa och analysera nationella undersökningar och brukarundersökningar, delta i avtalsdiskussioner och i upphandlingar med att formulera krav på verksamheterna, medverka i utvärderingar av anbud och LOV-ansökningar mm.

Arbetsuppgifterna är varierande och kan komma att förändras över tid.

Kvalifikationer För att du ska ha förutsättningar att göra ett bra jobb och skapa förtroende hos våra utförare tror vi att det är nödvändigt att du har en gedigen kunskap om lagar och regler inom funktionshinderområdet samt praktisk erfarenhet av att driva verksamhet, t.ex. som verksamhetschef på ett boende eller en daglig verksamhet. Sannolikt har du någon form av högskoleutbildning.

Det är en fördel om du har arbetat i en politiskt styrd organisation tidigare. Erfarenhet av kvalitetsutvecklingsarbete och uppföljningsarbete är meriterande.

Du behöver vara aktiv och intresserad till din natur och stimuleras av att arbeta med många saker samtidigt. Det är viktigt att du kan vara tydlig och bestämd på ett trevligt och pedagogiskt sätt. Engagemang, social kompetens och framåtanda är viktiga egenskaper. Tjänsten ställer höga krav på att självständigt kunna prioritera och planera sitt arbete. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder Vi erbjuder ett utvecklande uppdrag i ett starkt team på ett kontor med engagerade och kompetenta medarbetare.

Läs mer om våra förmåner här: https://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/jobba-hos-oss/personalformaner/

Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, det kan bli aktuellt med provanställning. Tillträde snarast efter överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid / tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-04-29

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Rahm, t.f avdelningschef 08-579 215 07

Företag
Sollentuna Kommun Avdelning Avtal och uppföljning

Adress
Sollentuna Kommun Avdelning Avtal och uppföljning
Turebergs Torg 1
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg1

Jobbnummer
4756318

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun Avdelning Avtal och uppföljning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun Avdelning Avtal och uppföljning: