Kvalitetssamordnare till verksamhetsområdet Funktionshinderomsor

Strängnäs kommun, Personlig assistans 2 / Organisationsutvecklarjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Personlig assistans 2 i Strängnäs

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt - nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

Personlig assistans är till för personer med funktionsnedsättning som bor i eget ordinärt boende och har behov av omfattande stöd för att klara de grundläggande behoven. Stödet erhålls genom att en personlig assistent finns som stöd i den funktionsnedsattes hem. Verksamheten bedrivs utifrån lagen om stöd till vissa funktionshindrade, LSS.




Publiceringsdatum
2018-12-19

Arbetsuppgifter
Kvalitetssamordnaren utvecklar och upprätthåller olika kvalitetssäkringssystem med ansvar för enhetens utveckling och förändringsarbete.

Kvalitetssamordnaren är ansvarig tillsammans med enhetschef för den sociala dokumentationen. Vidare ingår att handleda personalgrupperna pedagogiskt i planering, arbetssätt, metoder och uppföljning av beslut. I rollen ingår ett nära samarbete med enhetschefen.

Ditt uppdrag som kvalitetssamordnare:
• Utveckla och upprätthålla olika kvalitetssystem som sätter brukarens behov och rättigheter i fokus
• Stöd i att upprätta individuella genomförandeplaner och att dokumentationskraven uppfylls
• Stöd till personalgrupperna i planering, arbetssätt, metoder och uppföljning av beslut samt vissa utbildningsinsatser
• Leverera den statistik som efterfrågas
• Vara drivande i värdegrund-och bemötandefrågor
• Samverka med andra aktörer, såväl internt som externt
• I övrigt efter enhetens utformning, bemanning och behov, delta i det dagliga omvårdnads-och habiliterings/rehabiliteringsarbetet

Verksamhetsområdet har idag fem kvalitetssamordnare som har ett nära samarbete i olika kvalitets- och utvecklingsfrågor. Placering inom Personlig assistans vuxna och ledsagarservice. Enheten består av flertalet arbetsplatser.


Kvalifikationer
Vi söker dig som
• Har examen från högskola med beteendevetenskaplig inriktning
• Har en god pedagogisk kompetens i att handleda personalgrupper i de olika metoder som behövs i verksamheten
• Har erfarenhet inom verksamhetsområdet funktonshinderomsorgen/yrkesområdet
• Har mycket god datavana och vara väl inarbetad att använda datasystem gällande social dokumentation
• Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift
• Har B-körkort för bil med manuell växellåda

Personliga egenskaper som värdesätts
• Förmåga att skapa förtroende, inge trygghet, tålamod, vara flexibel och kunna prioritera om när verksamheten kräver det
• Ser möjligheter och framsteg, tror på människans förutsättningar att bibehålla och utveckla den egna förmågan
• Du är lyhörd och har förmåga till bra relationer med brukare, anhöriga, kollegor och andra externa aktörer
• God förmåga att arbeta strukturerat och självständigt om så krävs
• Du har en god förmåga att sätta individens behov i centrum och arbetar service- och samarbetsorienterat.
- Är modig och vågar lyfta svåra frågor till dialog

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-14
Ange följande referens när du ansöker: 527/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Bergman 0152-29235

Företag
Strängnäs kommun, Personlig assistans 2

Adress
Strängnäs kommun, Personlig assistans 2
Nygatan 10
64580 Aträngnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 Strängnäs

Jobbnummer
4518962

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Personlig assistans 2

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Personlig assistans 2: