Kvalitetssamordnare till trafikavdelningen

Trafikförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
2018-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kvalitetssamordnare till trafikavdelningen" (publicerad 2018-12-20) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikförvaltningen i Stockholm, Upplands Väsby, Nacka eller i hela Sverige

Trafikavdelningen är den avdelning som levererar kollektivtrafik genom att förvalta affärer och vidmakthålla kollektivtrafikens infrastruktur. Utifrån mål och strategiska riktlinjer ställs krav i trafik- och underhållsavtal. Dessa följs upp och uppgifter samlas för redovisning av prestanda och säkerställande att trafikförvaltningen får det som vi betalt för. Regelbundet genomförs revisioner såväl internt som externt hos leverantörer. Trafikavdelningen handhar också vissa operativa och trafiknära tjänster.

Vi rekryterar nu en kvalitetssamordnare till trafikavdelningens stab med ansvar för att stödja avdelningen i metoder, rutiner och verktyg för avtalsuppföljning, infrastrukturförvaltning, risk och kontroll. I uppdraget ingår också att samordna olika frågor inom avdelningen och bidra till kvalitetskompetenshöjning inom avdelningen.

Om tjänsten

Trafikavdelningens stab består av 7 personer. I stabens uppdrag ingår värdeskapande arbete inom ledning och styrning, investeringssamordning, besluts- och ärendehantering, kommunikation och utbildning, utredningar och förändringar, stöd och samordning inom SMAK (Säkerhet, Miljö, Arbetsmiljö, Kvalitet), metodstöd, leverantörsrevisioner samt stöd i sektions- och avdelningsövergripande uppdrag.

Trafikförvaltningen är inne i ett intressant utvecklingsskede med en ökad processorientering i fokus, vilket kommer att ge en bra plattform för kvalitetsarbete.

I rollen ingår följande arbetsuppgifter:

• kommunicera och hjälpa avdelningen att tolka tillämpliga lagkrav och styrande dokument inom relevanta områden
• delta i utveckling av arbetssätt inom uppföljning av avtal och kontroll på anläggning
• stödja avdelningen i metoder för uppföljning av såväl avtals- och infrastrukturförvaltning
• förvalta rutiner och verktyg för uppföljning
• stödja avdelningen i risk och kontroll
• medverka i interna- och leverantörsrevisioner
• delta i kravställande och återföring av erfarenheter inför nya upphandlingar
• stödja i implementering av TF - övergripande arbetssätt
• samordna avdelningens avvikelsehantering (avvikelser noterade vid interna, externa och leverantörsrevisioner)
• samordna framtagande av relevanta uppgifter till olika rapporter
• bidra till kvalitetskompetenshöjning inom avdelningen (utbildning, revisionsteknik, kvalitetsledning m.m.)
• ledningsstöd

Kvalitetssamordnare ansvarar för att i samarbete med liknande funktioner delta i samordning av trafikförvaltningens arbetssätt, uppdrag och leveranser samt ur ett helhetsperspektiv bidra till kontinuerlig utveckling av ledningssystem och processer.

Att jobba hos oss

Vårt uppdrag - den gemensamma resan. Att jobba på trafikförvaltningen, verksamheten bakom SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänsten och Spårvägsmuseet, innebär att du bidrar till Stockholms samhällsutveckling tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. Vi jobbar varje dag med att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2, 3 miljoner invånare. Din insats gör skillnad i en organisation som ligger i framkant inom miljö och hållbarhet.

För att lyckas med uppdraget bygger vårt arbete på vår värdegrund som kortfattat sammanfattas med orden: öppenhet, kompetens, pålitlighet, samverkan.

Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken (Thorildsplan eller Stadshagen). Längs Lindhagensgatan finns en uppsjö av lunchrestauranger och bra promenadstråk. Motion och hälsa är viktigt för oss och förutom friskvårdsbidrag erbjuder vi en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.

Vem är du?

Du har högskoleutbildning, grundläggande kunskaper om kvalitet och processer samt erfarenhet av att driva kvalitetsfrågor i en komplex organisation. Du har kunskap och erfarenhet av att sammanställa och analysera data och information. Din administrativa förmåga är mycket god och du har ett strukturerat arbetssätt. Du är van att självständigt planera, inhämta information, utreda och sammanfatta ditt arbete. I skrift uttrycker du dig väl och du är bra på att kommunicera till både större och mindre grupper.

Utbildning inom kvalitet, förändringsledning, processledning samt goda kunskaper och erfarenheter av utveckling och underhåll av kvalitetsledningssystem är meriterande. Vi ser också gärna att du har goda kunskaper och erfarenheter av revisioner. Likaså är det meriterande med erfarenhet från kollektivtrafiken samt avtalsuppföljning i offentlig verksamhet.

Som person är du drivande och initiativrik med stort fokus på att utveckla verksamheten. Det är också viktigt att du tycker om att samverka och är lyhörd då rollen innebär många interna och externa kontakter. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Information och ansökan

Samtliga sökanden kommer att få genomgå två digitala tester som en del i urvalsprocessen. Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Angelica Nordlund tfn 070-786 14 15. Om du har frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterande chef eller HR-specialist Sophia Blåvall
tfn 08-686 16 25.

Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande.
Sista ansökningsdag är 2018-01-15. Vi ser fram emot din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner
SACO, Mounir Ainholm, tfn; 08-686 3652
VISION, Anita Buske, tfn; 08-686 3826

Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida sll.se/arbeta-inom-kollektivtrafiken. Du hittar oss också på Linkedin.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-12-14

Ersättning
Fast lön
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sophia Blåvall sophia.blavall@sll.se 08-686 16 25

Företag
Trafikförvaltningen

Adress
Trafikförvaltningen
Lindhagensgatan 100
11218 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 100

Jobbnummer
4509872

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikförvaltningen: