Kvalitetssamordnare till Järva Stadsdelsförvaltning
Stockholms kommun / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Är du vår nya kvalitetssamordnare?
Trivs du i en central samordnarroll och vill vara med och utveckla kvalitetsarbetet när vi formerar nya Järva stadsdelsförvaltning? Vi söker nu en förvaltningsövergripande kvalitetssamordnare.
I rollen ansvarar du för att samordna förvaltningens planerings- och utvärderingsarbete utifrån stadens styrmodell. Du ansvarar även för att, i samverkan med övriga avdelningar, utveckla förvaltningens systematiska kvalitetsarbete.
Vi erbjuder dig en utvecklande, varierande och prioriterad roll inom förvaltningen. Vi tillämpar generösa flextidsramar och månar om möjlighet till ett flexibelt arbetssätt för att kunna kombinera yrkes- och privatliv. Som anställd i Järva stadsdelsförvaltning erbjuds du även sommararbetstid, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt möjlighet till semesterväxling.
Som kvalitetssamordnare tillhör du enheten Kvalitet, upphandling och inköp under Ekonomiavdelningen. Du rapporterar till enhetschef.
Ansvarsområden och uppgifter
Som kvalitetssamordnare kommer du bland annat att:
• stötta och samordna det systematiska kvalitetsarbetet inom förvaltningen genom stadens system för målstyrning och uppföljning - ILS
• leda och samordna framtagande av förvaltningens verksamhetsberättelse, verksamhetsplan och tertialrapporter
• leda och samordna arbetet med förvaltningens väsentlighet- och riskanalys samt internkontrollplan med tillhörande uppföljning och kontroll
• samordna arbetet med revisorernas granskningar och uppföljningar
• ta fram tidplaner, anvisningar och processbeskrivningar
• skriva tjänsteutlåtanden
• delta i arbetet med samt samordna/ implementera/ processleda diverse förvaltningsövergripande processer, kvalitetsfrågor och driva utvecklingsprojekt
Din erfarenhet och kompetens
För denna tjänst vill vi att du har:
• högskoleexamen med samhällsvetenskaplig eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant
• erfarenhet av att samordna arbete med verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning inom en politisk styrd organisation
• erfarenhet av att leda arbete med kvalitetsutveckling
• mycket god förmåga att läsa och bearbeta texter på svenska
• en generellt god IT-vana, i synnerhet av Officepaketet
Det är meriterande om du även har:
• erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete i en kommunal förvaltning på central nivå
• erfarenhet av att arbeta med Stratsys (ILS)
• erfarenhet av att arbeta med intern kontroll inkluderat riskhantering
• erfarenhet av att skriva tjänsteutlåtanden
Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och kompetenser. I rollen är det viktigt att du är en självgående, strategisk, noggrann, analytisk och lösningsinriktad person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och processer. Du är lugn, stabil och en god lyssnare. Du arbetar mycket strukturerat och systematiskt samt planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt utifrån satta mål, strukturer och tidsplaner. Du är kommunikativ och pedagogisk, samarbetar och stöttar andra för att effektivt nå gemensamma mål.
Publiceringsdatum2023-09-13Övrig informationDin huvudsakliga arbetsplats kommer att vara förvaltningskontoret i Tensta men du kommer ibland även att ha arbete förlagt på förvaltningskontoret i Kista.
Din ansökan och rekryteringsprocessen
När du gör din ansökan kommer du få besvara ett antal urvalsfrågor som ligger till grund för vårt fortsatta urvalsarbete. I ditt personliga brev vill vi enbart att du beskriver kortfattat varför du stämmer bra in på vad vi efterfrågar i annonsen och varför du är intresserad av just den här tjänsten. Vi vill även att du berättar vad du kan bidra med utifrån dina tidigare erfarenheter.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Välkommen till nya Järva stadsdelsförvaltning!
För att möta dagens och framtidens utmaningar bildades Järva stadsdelsförvaltning den 1 juli 2023. I vår stadsdelsförvaltning utvecklar vi stöd och service med fokus på alla Järvabor. Våra verksamheter ska präglas av samarbete, mod, empati och respektfullt bemötande. Vi eftersträvar öppen kommunikation och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi hoppas att du som söker vill utvecklas tillsammans med oss.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/5276".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Järva SDF, Ekonomiavdelningen
Kontakt Andreas Petersson, enhetschef
08-50803070 Jobbnummer 8107343
Observera att sista ansökningsdag har passerat.