Kvalitetssamordnare

Alvesta Kommun / Organisationsutvecklarjobb / Alvesta
2024-09-30


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Alvesta, Växjö, Hylte, Uppvidinge, Ljungby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alvesta Kommun i Alvesta

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare - södra Sveriges mittpunkt - Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
• Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
• Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är "Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på "Delaktighet, Engagemang och Tillit". Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?

Förvaltningen arbetar på uppdrag av nämnden för arbete och lärande i Alvesta kommun. Nämnden för arbete och lärande ansvarar bland annat för individ- och familjeomsorg, försörjningsstöd, arbetsmarknad och sysselsättning, vuxenutbildning, gymnasieskola, familjerätt och integration.

Under hösten 2024 kommer en ny organisation implementeras inom individ och familjeomsorgen. I juli 2025 väntas den nya socialtjänstlagen träda i kraft. För att skapa rätt förutsättningar för förvaltningen söker vi en kvalitetssamordnare med inriktning på rutiner och processer kopplat till ledningssystemet.

Publiceringsdatum
2024-09-30

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att se över och uppdatera befintliga processer och rutiner kopplade till förvaltningens ledningssystem för att säkerställa att de är i linje med den nya organisationen och ett nuläge inför omställningen till en ny socialtjänstlag. Du kommer även ha administrativa uppgifter utifrån behov, exempelvis ta fram och sammanställa statistik inom relevanta områden.

Detta är en tidsbegränsad anställning på 10 månader.

Kvalifikationer
Krav:
Relevant högskoleutbildning, gärna sociologiprogrammet, offentlig förvaltning eller liknande område.

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är har god administrativ förmåga och förmåga att samverka med berörda parter. Du har god kommunikationsförmåga, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C211524/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Alvesta kommun (org.nr 212000-0639)

Kontakt
Enhetschef
Maria Karlsson
0472-15082

Jobbnummer
8928419


Prenumerera på jobb från Alvesta Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alvesta Kommun: