Kvalitetssamordnare

Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Socialstyrelsen tar fram och utvecklar statistik, regler och kunskap till hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Vi är cirka 630 medarbetare som arbetar för att alla ska få tillgång till en god vård och omsorg på lika villkor.

Vi söker nu en kvalitetssamordnare till avdelningen för verksamhetsstöd. Tjänsten är placerad under avdelningschefen. Avdelningen ansvarar för stöd och service till myndigheten i frågor som rör planering och uppföljning, årsredovisning, ekonomi, upphandling, personal, it, registratur och arkiv, intern service samt säkerhet.

Vi söker dig som vill

• vara stöd i framtagande av process- och rutinbeskrivningar samt samordna enheternas arbete så att dessa håller samma nivå på avdelningen
• arbeta praktiskt med kvalitetsarbetet inom avdelningen
• driva och samordna myndighetens miljöarbete
• årligen rapportera miljöledningsarbetet till Socialdepartementet och Naturvårdsverket samt arbetet med energieffektivisering till Energimyndigheten
• fungera som ett stöd vid vissa typer av utredningsarbete inom avdelningen
• delta i enhetsöverskridande projekt.

Kvalifikationskrav

• Akademisk examen med samhällsvetenskaplig- eller ekonomi inriktning.
• Erfarenhet av kvalitetsarbete enligt ISO standarder.

Vi söker dig som är noggrann, driven och kan se helheten. Det är viktigt att du kan arbeta målinriktat, är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Andra viktiga egenskaper är god förståelse för kvalitetsarbete och en förmåga att skapa engagemang. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är dessutom meriterande om du har

• erfarenhet av att kartlägga, utveckla och följa upp processer
• erfarenhet av att arbeta med ledningssystem för områdena kvalitet, arbetsmiljö och informationssäkerhet enligt gällande ISO-standarder
• kunskap om statlig verksamhet/statlig styrning.

Anställningsinformation

Anställningen är tillsvidareanställning, heltid, med sex månaders provanställning och placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir utredare.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på socialstyrelsen.se.

Sista ansökningsdag är 2016-03-27. Ansök via vår hemsida socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 2.6.1-7270/2016. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Publiceringsdatum
2016-03-10

Kontakt
Tomas Hedlund
Avdelningschef
075-247 30 70

Petra Cederström
Personalspecialist
075-247 30 47

Fackliga företrädare:
Rose-Marie Nylander, SACO, 075-247 31 82
Åsa-Britt Edoff, ST, 075-247 31 81
Magnus Göransson, Vårdförbundet, 075- 247 37 10.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-27
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
10630 Stockholm

Kontorsadress
10630 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2718457

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: