Kvalitetsmedveten administrativ handläggare

Sundbybergs kommun / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Ekerö eller i hela Sverige

Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi.

Om arbetet
Här i Sundbybergs stad växer vi tillsammans och Sundbyberg växer med dig! Levande, nytänkande och tillsammans arbetar vi för att ha en hög kvalitet på den verksamhet vi bedriver. Enheten för administrativt stöd och förebyggande arbete söker nu en administrativ handläggare som är serviceinriktad och lyhörd. Eftersom vi arbetar i en tid av förändring behöver du även vara nyfiken, välkomna förändringar och vilja arbeta med ständiga förbättringar.

Dina framtida arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i en bred administrativ och kommunikativ roll där det är viktigt att du trivs med att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Som administrativ handläggare på enheten har du en delad tjänst där du dels ingår i enhetens administration, dels inom vårt kvalitetskansli som arbetar med kvalitets- och verksamhetsuppföljningar i såväl intern som extern regi.
Tjänsten är inom sektorn för Välfärd & Omsorg i enheten Administrativt stöd och förebyggande arbete.

Inom både enheten och inom kvalitetskansliet delar alla med sig av sina kunskaper, bollar idéer och hjälper varandra med att hitta lösningar.

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat

• hantering av funktionsbrevlåda
• stödja medarbetare och chefer på sektorn i frågor gällande upphandling och avtal
• avtalsuppföljningar hos utförarverksamheter
• diarieföring
• rutinarbete: exempelvis uppdatera avtalsmallar, lathundar och blanketter
• handläggning av ansökningar om merkostnader inom personlig assistans
• övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter

Vi söker dig som har

• relevant utbildning
• minst 2 års erfarenhet av handläggning inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av socialtjänstens olika verksamhetsområden
• goda kunskaper i Office-paketet

Det är meriterande om du har

• arbetat i Treserva, Raindance eller Public 360
• kunskaper inom upphandling och LOU

Publiceringsdatum
2023-06-12

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har en god förmåga att samarbeta med andra och förmåga att skapa kontakter och förtroende såväl internt som externt. Du är noggrann i ditt arbete och levererar med hög kvalitet. Du är stresstålig och kan hantera arbetstoppar men ändå vara klarsynt och prioritera dina arbetsuppgifter. För att trivas och bli framgångsrik i rollen är du strukturerad, empatisk, trygg i dig själv och litar på din egen förmåga.

Flytande svenska både i tal och skrift är nödvändigt för att passa i rollen som handläggare.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i vårt urvalsarbete.
Intervjuer kan komma att ske löpande, dvs starta innan ansökningsperiodens slut.

Övrig information
Intervjuer och urval sker löpande. Det innebär att vi kan komma kalla till intervjuer innan ansökningsperioden går ut. Inom sektorn arbetar vi utefter en systemisk grundsyn och vi har en aktivitetsbaserad arbetsplats.

Välkommen med din ansökan senast 2 juli 2023.

Vi tackar nej till säljare av annonser och rekryteringstjänster.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175), http://www.sundbyberg.se/

Arbetsplats
Sundbybergs stad

Kontakt
Enhetschef, rekryterande chef
Johan Olsson
johan.olsson@sundbyberg.se

Jobbnummer
7874047

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs kommun: