Kvalitetscontroller till Vård- och omsorgskontoret - Norrköpings kommun - Organisationsutvecklarjobb i Norrköping
Kvalitetscontroller till Vård- och omsorgskontoret
Norrköpings kommun / Organisationsutvecklarjobb / Norrköping
2021-07-19

Visa alla organisationsutvecklarjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Vård- och omsorgskontoret har cirka 4 000 medarbetare som tillsammans tillhandahåller stöd, vård och omsorg till människor i livets olika skeden. Den kommunalt drivna vård- och omsorgsverksamheten är indelad i tre områden: ordinärt boende, särskilt boende för äldre personer och verksamheter för personer med funktionsnedsättning. Därutöver finns också verksamheter som drivs i privat regi på nämndens uppdrag.

Vård- och omsorgskontorets berednings- och utredningsenhet arbetar med att bidra till en god och säker vård och omsorg för nämndens målgrupper genom professionell beredning och utredning. Enheten omfattar verksamhetschef, sakkunniga, forskningshandledare, utvecklingsledare, nämndsekreterare och assistent.

Vi söker nu en kvalitetscontroller som håller ihop arbetet med vård- och omsorgsnämndens uppdragsplan och plan för intern styrning samt kontroll inom ramen för kommunens styrmodell. I rollen ingår även att vara processansvarig för vård- och omsorgskontorets systematiska kvalitetsarbete.

ARBETSBESKRIVNING

Som kvalitetscontroller ingår du i enhetens team för beredning och utredning. Processteamet ansvarar för att bereda och utreda ärenden på uppdrag från vård- och omsorgsnämnden och vård- och omsorgskontoret. Vidare kommer du arbeta i nära samarbete med kontorets ekonomicontroller och medarbetare på beställnings- och uppföljningsenheten

Dina arbetsuppgifter innefattar att upprätthålla och utveckla processer och förutsättningar för att de politiska ambitionerna ska bli verksamhet samt att följa upp inriktning och kvalitet. Kommunens gemensamma styrmodell tillsammans med vård- och omsorgsnämndens kvalitetsledningssystem är utgångspunkten för kontorets samtliga processer kring kvalitetsfrågor, där din medverkan är central. Läs mer om Norrköpings kommuns styrmodell här: Styrmodell Norrköpings kommun

Du utgör en viktig stödfunktion i organisationen och medverkar till att det finns väl underbyggda underlag för att det ska kunna fattas bra beslut. I rollen som kvalitetscontroller samarbetar du med övriga inom enheten, politiker, andra delar inom kontoret som ekonomi, beställning och uppföljning, myndighetsutövning, utförare egen regi och systemförvaltning samt samverkansparter inom och utanför kommunen.

I tjänsten kan det även ingå andra arbetsuppgifter, så som utredningar på uppdrag av vård- och omsorgsnämnden och vård- och omsorgskontoret. Då detta är en nyinrättad tjänst i vår verksamhet kommer det finnas möjlighet att vara med och utforma och utveckla tjänstens innehåll.

DIN PROFIL

Vi söker dig som har relevant högskoleexamen med samhällsvetenskaplig eller statsvetenskaplig inriktning, socionomexamen, eller annan av arbetsgivaren bedömd likvärdig utbildning.

Det är meriterande med arbetslivserfarenhet från och kunskap om vård- och omsorgsområdet. Du får gärna vara insatt i lagstiftning gällande kommunal vård och omsorg.

Du har gedigen erfarenhet av kvalificerat utrednings- och utvecklingsarbete i offentlig verksamhet samt erfarenhet av att arbeta med styrmodeller för verksamheter och systematiskt kvalitetsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av processinriktat arbete.

Som person drivs du av utveckling och kvalitetsarbete. Du strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare på ett effektivt sätt. Ditt arbetssätt är tydligt och strukturerat.

Du har god samarbetsförmåga, ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du har förmåga att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du kan väga samman komplex information och olika typer av hänsynstagande samt visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.

Kommunen strävar efter att hålla dokumentation och information på ett lättläst och lättförståeligt sätt vilket innebär att det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Att tala inför grupp är inga problem för dig och du gör det på ett välformulerat sätt anpassat efter situationen du befinner dig i.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du verksamhetschef Helena Axestam på 011-15 10 39, helena.axestam@norrkoping.se.

Vi vill ha din ansökan senast den 15 augusti.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2021-07-19

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Jobbnummer
5867341


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: