Kvalitetscontroller inom socialtjänsten
Bodens Kommun / Administratörsjobb / Boden
2025-05-16
Visa alla administratörsjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bodens Kommun i Boden Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig!
Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv.
Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande.
Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra.
Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här:
www.boden.se/jobbaibodenKvalitetscontroller inom Socialtjänsten
Socialförvaltningen är idag indelad i sex verksamhetsområden med totalt cirka ca 1000 tillsvidare anställda medarbetare.
Vi söker en engagerad och noggrann Kvalitetscontroller till socialtjänstområdet med placering inom Individ- och familjeomsorgen (IFO). I denna roll kommer du att ansvara för att analysera och följa upp insatser, presentera statistik samt bidra till att skapa lokal kunskap som stödjer vårt arbete med att förbättra livskvalitén för våra brukare och kommuninvånare.
Tjänsten är placerad under IFO 's verksamhetschef tillsammans med övriga stödfunktioner för utvecklings- och kvalitetsarbete. Stödfunktionerna inom IFO är en engagerad, glad och kreativ grupp med syfte att bland annat förbättra och utveckla socialtjänstens uppdrag. Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2025-05-16ArbetsuppgifterSom Kvalitetscontroller är det ditt uppdrag att omvärldsbevaka, följa upp och analysera effekterna av olika insatser och utvecklingsområden inom Socialtjänsten.
I arbetet kommer du att samarbeta med chefer, andra stödfunktioner samt externa aktörer för att säkerställa förbättringsområden och se till att insatser är evidensbaserade och effektiva. Du kommer även att följa upp, sammanställa och presentera statistik på ett tydligt och pedagogiskt sätt samt rapportera i system och databaser. Individbaserad systematisk uppföljning (ISU) är ett viktigt verktyg inom den kunskapsbaserade socialtjänsten. Med ISU får du verktyg för att utveckla verksamheten och säkerställa att mål och strategier uppnås.
Tjänsten har en tydlig utvecklingsinriktning mot verksamheternas nuvarande och framtida behov.
KvalifikationerVi söker dig med relevant högskoleutbildning inom exempelvis statistik, sociologi, beteendevetenskap, statsvetenskap, ekonomi eller motsvarande utbildning som av AG bedöms vara likvärdig.
Som person har du god samarbets- och analytiskförmåga, gott ordningssinne och ett genuint intresse för utvecklingsfrågor. Du har erfarenhet att leda uppföljningar, granskningar och har kunskaper i att identifiera förbättringsområden inom verksamheter. Du har förmågan att kommunicera komplex information på ett lättförståeligt sätt samt lätt att uttrycka dig i tal och skrift.
Viktiga egenskaper är initiativförmåga, att du kan arbeta långsiktigt och självständigt, samt att du har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Eftersom uppdraget innebär att du har flera olika samarbetspartners, måste du ha en god servicekänsla, vara lyhörd och ha förmågan att bygga goda relationer. Kreativitet och lösningsorienterad är också egenskaper som vi värdesätter. Arbetsgivaren ser gärna att du har kunskaper om och erfarenheter av socialtjänst samt kännedom om de lagar som styr verksamheten.
Meriterande är att du tidigare har arbetat med granskningar, uppföljningar och/eller kvalitetsutveckling. Du har god datavana samt goda kunskaper inom dataanalyser och statistikrapporteringar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm.
Följ oss gärna på Facebook och Instagram
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.
Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C256007".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bodens Kommun (org.nr 212000-2767)
Arbetsplats Bodens kommun
Kontakt Teamchef
Annette Marks
0921-627 19 Jobbnummer 9344761