Kvalitetscontroller
Falkenbergs kommun, Planeringsavdelning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falkenberg
2013-03-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kvalitetscontroller" (publicerad 2014-02-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Planeringsavdelning i Falkenberg Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Tjänsten som kvalitetsscontroller är nyinrättad och du kommer att ingå i ett team på Planeringsavdelningen på Socialförvaltningen.
Planeringsavdelningen arbetar med:
• Omvärldsbevakning inom socialtjänsten och hälso- och sjukvården.
• Verksamhets- och metodutveckling.
• Uppföljning av verksamheten både internt och externt.
• Alternativa driftformer och upphandling.
• Prognoser, behovsanalyser och utredningar.
• Samordnar ansvaret för IT-frågor, lokalfrågor samt statistik och register.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Publiceringsdatum2013-03-05ArbetsuppgifterTjänsten innebär att:
Tillsammans med andra professioner följa upp den verksamhet Socialnämnden ansvarar för, både egenregi och verksamhet inom entreprenader/kundval, företrädesvis inom funktionshinderområdet i enlighet med av nämnden fastställd plan.
Arbetet innehåller verksamhetsbesök, fördjupade granskningar, granskning och analys av utförares systematiska förbättringsarbete.
Omvärldsbevakning avseende kvalitets- och metodutveckling.
Medverkan i framtagning av behovsprognoser.
Lex Sarahutredningar för egenregiverksamheten.
KvalifikationerVi söker dig som har för tjänsten lämplig utbildningsbakgrund.
Du ska ha flerårig erfarenhet från arbete inom socialtjänsten, företrädesvis inom funktionshinderområdet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-17
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.
Ange följande referens när du ansöker: 3026-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHeinrich Schöpf, Planeringschef 0346-88 62 18
Facklig kontaktFacklig företrädare nås via kommunens växel 0346-886000
FöretagFalkenbergs kommun, Planeringsavdelning
AdressFalkenbergs kommun, Planeringsavdelning
31180 Falkenberg
Jobbnummer 1483953
Observera att sista ansökningsdag har passerat.