Kvalitetsansvarig till IT-avdelningens projektkontor

Skatteverket / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

- kvalitetssäkra IT-avdelningens lösningsförslag
Vi söker ytterligare en kvalitetsansvarig till vårt projektkontor inom enheten planering och styrning på IT-avdelningen vid Skatteverkets huvudkontor. 
Ditt nya jobb
innebär att
• kvalitetssäkra IT-avdelningens lösningsförslag inom verksamhetens projekt, dvs. att granska underlag som kostnads- och tidsuppskattningar m.m.
• kvalitetssäkra hur IT-avdelningen genomför sina projekt
• ta initiativ till projektrevisioner.
Arbetet innebär också att vara ett stöd till våra projektledare inom projektstyrningsmodellen PEJL samt vid Skatteverkets anpassning av projektstyrningsmodellen RUP (KUR).
Du samarbetar proaktivt och nära med våra IT-projektledare, beställare och leveransansvariga samt med ledningen för IT-avdelningen respektive övriga avdelningar inom Skatteverkets huvudkontor.
Vi strävar konstant efter att förbättra vårt arbete med att stödja våra projekt. Därför ser vi gärna att du har ett starkt intresse av dessa frågor och av att bidra till att utvecklingen inom funktionen och enheten bedrivs effektivt och systematiskt.
Våra verktyg är främst projektstyrningsmodellen PEJL, RUP respektive HP PPM (Project and Portfolio Management center) samt Excel.
Vi söker dig som
• har erfarenhet av arbete med projekt och portföljstyrning
• har erfarenhet av kvalitetsarbete av och i projekt och program
• har erfarenhet av granskning och revision av projekt och program
• har analytisk förmåga och kan redovisa uppföljningar, analyser och utredningar på ett pedagogisk och strukturerat sätt
• har utvecklat standardiserade arbetssätt och lett arbete med att införa nya processer
• har mycket god förmåga att samarbeta och verka i en stor organisation med många intressenter och kontakter
• arbetar professionellt och resultatinriktat
• uttrycker dig väl i tal och skrift och arbetar aktivt för att vara hjälpsam, förebygga, förenkla och förtydliga
• har helhetsperspektiv och kan prioritera
• kan arbeta självständigt
• är drivande, initiativtagande och positiv
• har mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga
• har högskoleutbildning inom något relevant område eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
• har goda kunskaper i, PEJL, RUP, Excel och HP PPM (Project and Portfolio Management center).
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning och arbete med de aktuella frågorna i en stor organisation.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Provanställning kan komma att tillämpas
Sista ansökningsdag är den 21 augusti 2011.
Sista ansökningsdatum: 2011-08-21

Publiceringsdatum
2011-07-25

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Ann-charlotte Norberg, HR-konsult, ann-charlotte.norberg@skatteverket.se
Per Landman, Enhetschef, 070-2873500, per.landman@skatteverket.se
Annika Ahlén,, 0705087509, annika.ahlen@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket

Jobbnummer
989841

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: