Kvalitets- och utvecklingsansvarig för IFO

Ale kommun, Administration och service / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ale
2012-10-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kvalitets- och utvecklingsansvarig för IFO" (publicerad 2013-09-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Administration och service i Ale

I Ale bor över 27 000 människor. Det gynnsamma läget längs Göta älv, närheten till Sveriges andra stad, fantastisk natur och ett varierat boende gör att Ale är en stark del av Göteborgsregionen. Våra 1 900 medarbetare möter Aleborna i livets alla skeden. Att jobba hos oss är att spela en viktig roll för Ales utveckling och välfärd.

Det händer mycket i Ale just nu. Ale är mitt uppe i ett mycket spännande visionsarbete, hur Ale ska se ut 2025. Men redan nu märks förändringen genom det gigantiskt stora infrastrukturprojektet som drivits under rubriken Bana Väg i Väst. I december 2012 blir fem nya pendelstationer färdiga samtidigt som E45:an blir fyrfilig, vilket skapar helt nya förutsättningar för utveckling och tillväxt. Till det pågår byggnationer av "gröna" boendemiljöer, prisbelönt IT-arbete i skolan, entreprenörsskola etc.

Publiceringsdatum
2012-10-24

Arbetsuppgifter
Som kvalitets- och utvecklingsansvarig arbetar du med ett flertal kvalificerade administrativa uppgifter.

Du deltar aktivt i IFO:s kvalitetsarbete genom upprättandet av kvalitetshandböcker för IFOs enheter. Detta arbete utförs tillsammans med din närmaste chef. Du är även drivande i att IFO förmedlar aktuell information, både genom hemsida och informationsmaterial.

Du har ansvar för att handlägga dödsboanmälningar. En dödsboanmälan ersätter en bouppteckning i de fall tillgångar saknas i boet. Detta innebär kontakter med anhöriga till avlidna, utredning av rådande förhållanden samt i förekommande fall, samarbete med Försörjningsstödsenheten.

Du har också gemensamt systemansvar för Individ- och familjeomsorgens verksamhetssystem, Treserva. Detta arbete är även det en del i kvalitetsarbetet då organisationen genom ett väl fungerande verksamhetssystem upprätthåller rättssäkerheten och får möjlighet att redovisa rättvisande och relevant statistik. Inhämtande och sammanställande av statistik utifrån IFO:s verksamhet är en annan av dina arbetsuppgifter.

Vidare kommer du att utreda rapporter enligt Lex Sarah som en del av Sektor Arbete, trygghet och omsorgs strategiska kvalitetsarbete.

Du har även fler administrativa uppgifter och ansvar i andra utvecklingsfrågor.

Kvalifikationer
Arbetsgivaren förutsätter att du är socionom eller har annan utbildning som vi bedömer som likvärdig.

Du ska vara en strukturerad och drivande person som vill arbeta med metoduteckling och trivs med att arbeta övergripande.

Stora krav ställs på samarbetsförmåga då tjänsten förutsätter samarbete både inom och utanför organisationen.

Stor datavana är ett krav för tjänsten. En viss pedagogisk förmåga är också att önska då du till viss del kommer att fungera som användarstöd till Treservaanvändare.

Du ska också vara väl insatt i den gällande lagstiftningen enligt SoL, LVU och LVM.

I utredandet av dödsbo samt Lex Sarah krävs utredningsvana samt ett professionellt förhållningssätt och god förmåga att kritiskt granska inkomna uppgifter. Du bör också ha god förmåga att göra egna bedömningar. Då dina arbetsuppgifter varieriar från möten med anöriga till statistikredovisning och kvalitetssäkring vill vi att du har en bred erfarenhet från socialt arbete.

Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med verksamhetssystemet Treserva, gärna som systemförvaltare eller liknande.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast, enligt överenskommelse., upphör: 2013-12-31

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-05
Mångfald i organisationen ser vi som en framgångsfaktor.
TILL JOBBANNONSÖRER!
ALE KOMMUN HAR EN VÄL UTARBETAD REKRYTERINGSSTRATEGI, BLAND ANNAT I SAMARBETE MED OFFENTLIGA JOBB. VI UNDANBER OSS DÄRFÖR KONTAKT MED YTTERLIGARE ANNONSÖRER. VÄNLIGEN RESPEKTERA DETTA.
Ange följande referens när du ansöker: A297000
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Söderlund, enhetschef, 0303 -33 03 49, 0704-32 03 49, ulrika.soderlund@ale.se

Facklig kontakt
Fackliga representanter nås via växeln, 0303-33 00 00

Företag
Ale kommun, Administration och service

Adress
Ale kommun, Administration och service
Ledetvägen 6
44980 Alafors

Jobbnummer
1373947

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Administration och service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Administration och service: