Kvalitets- och upphandlingscontroller till AB Bostäder

AB Effektiv Borås / Controllerjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Effektiv Borås i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Trivs du i en roll med både strategiskt perspektiv och operativt arbete? Vill du arbeta i en bred och ansvarsfull roll med många kontaktytor och chans att påverka rutiner och arbetssätt? Då har du kommit rätt! AB Bostäder söker nu en Kvalitets- och upphandlingscontroller.

Om vår kund
AB Bostäder ägs i sin helhet av Borås Stad. Deras uppgift är att erbjuda boråsarna ett rikt och varierat utbud av bra lägenheter i alla stadsdelar. AB Bostäder äger och förvaltar ca 6500 lägenheter och 400 lokaler, har ca 115 anställda samt omsätter 500 Mkr/år. AB Bostäder har utarbetat tydliga mål för kommande investerings- och underhållsprojekt, med flera nybyggnadsprojekt. Företaget fokuserar på miljö- och energifrågor och prioriterar projekt som ska leda till minskad energianvändning.

AB Bostäders värdegrund, PUKA, innebär att vara proffsiga, utvecklande, kundorienterade och ansvarsfulla i alla aspekter. Nu söker de dig som delar dessa värderingar och som vill utveckla kvalitetsarbetet.

Publiceringsdatum
2020-01-23

Arbetsuppgifter
I rollen som Kvalitets- och upphandlingscontroller hos AB Bostäder kommer du att arbeta med kvalitetsövergripande frågor och ansvara för processer och rutiner av kvalitetsarbetet förvaltas och utvecklas. Vidare har du det övergripande ansvaret för processerna inom upphandlingsområdet och hur dessa kan förbättras. Dina ansvarsområden innefattar bland annat:

• Utveckla och förvalta den övergripande internkontrollen
• Utveckla och förvalta bolagets avtalsregister, Palette Kontrakt
• Leda, genomföra och följa upp upphandlingar på uppdrag av verksamheten
• I samband med upphandlingar sammanställa avtals- och inköpsuppföljningar
• Utveckla analysverktyg för bolagets avtal och inköp i syfte att identifiera besparingspotential

Du blir en del av ekonomiavdelningen med ett team om 6 medarbetare och du rapporterar till Ekonomichefen. Här är du behjälplig i övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen och du kommer att delta i olika bolagsgemensamma projekt samt utvecklingsinsatser.

Profil
Vi söker dig som har en för området relevant högskoleutbildning och några års erfarenhet av liknande befattningar eller som ekonom med kvalitets- och verksamhetsfrågor. Vi tror även att du har erfarenhet av ISM och ISO ledningsgruppssystem. Du har tidigare erfarenhet inom offentliga upphandlingar eller med liknande uppdrag inom området. Kunskaper i elektroniska upphandlingssystem är meriterande.

Som person är du analytisk och strukturerad samtidigt som du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift till olika målgrupper. Då rollen innebär många kontaktytor såväl internt som externt, värdesätter vi att du är kommunikativ och relationsskapande tillsammans med att du har en pedagogisk förmåga. Du tar gärna initiativ till att förbättra och utveckla ditt och bolagets arbete.

Vi erbjuder dig en bred och varierande roll där du får bidra till AB Bostäders kvalitetsarbete, deras allmännyttiga uppdrag och inte minst deras roll som samhällsbyggare. Hållbarhet och ett mångkulturellt perspektiv är värderingar som genomsyrar verksamheten, vi hoppas att du delar dessa med oss!

Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Sista dag för ansökan är den 14 februari men intervjuer kommer ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth 070-964 42 27, jens@effektiv.se alternativt Marie Wikström 072-017 93 60, marie@effektiv.se

Om företaget
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Effektivitet, Driv, Långsiktighet och Framgång - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Effektiv Borås

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1764".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Effektiv Borås (org.nr 556944-7666), http://effektiv.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Effektiv Borås

Jobbnummer
5057267

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Effektiv Borås

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Effektiv Borås: