Kvalitets- och Entreprenadansvarig
Assistansia AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Assistansia AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Assistansia AB anordnar Personlig assistans för personer med funktionsnedsättningar. Vi erbjuder våra kunder stor valfrihet, kostnadsfri juridisk hjälp, ett personligt engagemang och en service utöver det vanliga. Det är kundens önskemål som är i fokus för vårt arbete. Målsättningen är och har alltid varit densamma: Personlig assistans när den är som bäst. Assistansia grundades 2000 och är idag Sveriges största privata assistansanordnare med verksamhet över hela landet.
BeskrivningPersonen anställs som Kvalitets- och Entreprenadansvarig i Humanakoncernen med formell placering i Assistansia AB. Tjänsten rapporterar till Assistansias VD. Placering är, i första hand, vid huvudkontoret i Örebro eller, i andra hand, kontoret i Stockholm. Tjänsten som Kvalitetsansvarig innefattar: - Ansvara för att företagets kvalitetssystem tillämpas inom Assistansia liksom i systerbolagen. - Ansvara för att kvalitetssystemet vidareutvecklas på ett sätt som gynnar både kunder och varumärket som ett kvalitetsföretag och samtidigt främja för att budgeterade nyckeltal uppnås. - Ansvara för mottagande och initial återkoppling för företagets system för synpunkts- och klagomålshantering. - Ansvara för att inkomna synpunkter och klagomål följs upp per månad, kvartal och år. Se till att bristerna åtgärdas och leder arbetet för förbättrat kvalitetssystem och arbetssätt. Tjänsten som Entreprenadansvarig är en stödfunktion till driften i samband med övertagande och drift av entreprenadverksamheter. - Tillsammans med relevanta medarbetare i företaget ta fram och vidareutveckla en uppstartsprocess för entreprenader. - I projektledarform ansvara för att övertagandet av verksamheter efter vunna kontrakt genomförs enligt denna process samt stödja den ansvarige Enhetschefen. - Ansvara för att övertagande av personal i samband med vunna upphandlingar sker enligt gällande lagar/regler samt på bästa tänkbara sätt för kunder, assistenter och närstående. - Vid behov bistå driften i samband med övertagande. - Vara ett stöd för driften vid avtals och kontraktsfrågor under avtalets gång. - I projektledarform ansvara för att denna process följs i samband med avslut av entreprenader. Vi tror att du som söker: - Har en stor analytisk förmåga, förmåga att strukturera och driva på utvecklingsarbete och processer, lätt för att samverka med olika befattningar och funktioner inom organisationen samt kan bemöta kunder, beställare och personal på ett sätt som inger förtroende och trygghet. - Har en god förmåga att arbeta mot uppsatta deadlines, förmåga att hantera flera separata processer och att i perioder arbeta under hög stress. - Har socionomexamen eller examen från social omsorgs linje (skallkrav). - Har en mångårig erfarenhet av att arbeta med att skapa långsiktiga kundrelationer och ha ett extra stort engagemang för allt rörande kundservice. - Har erfarenhet av att arbeta med entreprenader inom vård- och omsorgssektorn. Antingen som kommunal beställare eller som utförare i ett privat företag.
Publiceringsdatum2010-02-03Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktJohan Åsbrink, Ansvarig Kommunrelationer, 0709-720078
FöretagAssistansia AB
AdressAssistansia AB
Box 184
70143 ÖREBRO
Jobbnummer 579057
Observera att sista ansökningsdag har passerat.