Kvalitet- och serviceinriktade Löneadministratörer

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2018-02-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kvalitet- och serviceinriktade Löneadministratörer" (publicerad 2018-05-21) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Avdelningen Lön och pension har i uppdrag att effektivt administrera lön och pension till Stockholms stads alla förvaltningar.

Verksamheten är helt intäktsfinansierad och reglerad i serviceavtal. Idag är vi drygt 70 anställda, organiserade i 3 enheter. Våra stora utmaningar är att arbeta med att forma och utveckla informationen till våra kunder och att vidareutveckla löneprocesserna.

Nu söker vi sex löneadministratörer; tre tjänster är tillsvidare och tre tjänster är vikariat t om 2018-12-31, med möjlighet till förlängning.

Arbetsbeskrivning

Som löneadministratör på vår avdelning är du en del av arbetet att varje månad administrera ca 54 000 löner till Stockholms stads anställda. Vi arbetar i Stadens egna lönesystem, Lisa BAS. Du tillhör en enhet, som i sin tur är uppdelad i tre team med ansvar för olika förvaltningars löner.

Kundorientering och service är ett starkt fokus och du besvarar frågor, ger service, information och stöd både i telefon och på mejl. Vår lönesupport i telefon bemannas under kontorstid och du får utbildning i hur vi bemöter kunderna på bästa sätt för att uppnå hög kundnöjdhet. I rollen finns också möjligheten att informera och utbilda kunder i processer och vårt arbetssätt. Du bidrar själv i förbättrings- och utvecklingsarbetet av våra processer. Vårt arbetssätt med daglig styrning strävar till en sund och god arbetsmiljö.

Se filmen om en medarbetare hos oss

Möt Louise, löneadministratör

Publiceringsdatum
2018-02-23

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- minst 2 års erfarenhet av arbete inom löneområdet eller likvärdig erfarenhet
- vana att arbeta med många kundkontakter på olika nivåer utifrån ett tydligt verksamhetsperspektiv
- erfarenhet av kundtjänst för lön
- god uttrycksförmåga på svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har en yrkeshögskoleutbildning som lönespecialist, löneekonom eller är auktoriserad lönekonsult. Meriterande är också erfarenhet från det kommunala avtalsområdet och/eller från en större organisation.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser:

Som person är du stabil, relationsskapande, och serviceinriktad. Din kommunikation är tydlig och du anpassar den utifrån mottagaren. Du är ansvarsfull och noggrann, väl medveten om mål och kvalitet. Med ett gott omdöme gör du prioriteringar och avvägningar i arbetet. Din samarbetsförmåga är mycket god, och din flexibilitet bidrar till att du ser möjligheter i förändringar.

Känner du igen dig i beskrivningen! Tveka i så fall inte att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Serviceförvaltningen erbjuder goda friskvårdsmöjligheter. Som till exempel friskvårdssubvention och friskvårdstimme.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100%,. Tillträde: Snarast efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-09
Ange följande referens när du ansöker: 2018/1123
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Wallin, Enhetschef 08-508 119 15 gunilla.wallin@stockholm.se
Victoria Piri, Enhetschef 08-508 119 60 victoria.piri@stockholm.se
Bo-Bertil Larson, HR-konsult 08- 508 117 17 bo-bertil.larson@stockholm.se

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
3984631

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension: