Kvalificerat ledningsstöd/Planeringssamordnare till avdelningen för HR

Arbetsmiljöverket (Av) / Organisationsutvecklarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket (Av) i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Örebro eller i hela Sverige

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.

Dnr: 2023/000491

Vill du vara med och forma ett tryggt HR i framkant på en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som har som vision att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? Då är jobbet som Kvalificerat ledningsstöd/Planeringssamordnare hos oss något för dig.

Ditt nya arbete
Avdelningen för HR söker dig som vill hjälpa oss att ta nästa steg i vår utveckling av vårt planerings- och kommunikationsarbete. Rollen rapporterar direkt till HR-direktören och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Rollen medför inte något chefsansvar.

Du kommer att samordna HR-avdelningens planering, uppföljning och med utgångspunkt i verksamhetsplaneringen och Arbetsmiljöverkets HR-årshjul hålla ihop HR-avdelningens (myndighetsinterna) kommunikationsarbete. Det viktigaste verktyget i det arbetet är HR-avdelningens månadspaket. Våra HR-partners använder månadspaketet som bas i sitt arbete med det verksamhetsnära HR-stödet.

I din roll ingår också funktionen som administrativt stöd till avdelningsledningen. Du kommer att ha ett nära samarbete med avdelningschefen där du ska bistå med löpande planering, dagordning för avdelningschefens veckoberedning och för avdelningens ledningsgrupp.

Vi erbjuder dig chansen till en spännande roll på en HR-avdelning i utveckling mot framtiden där vi har ett prestigelöst förhållningssätt och där vi eftersträvar att göra varandra bättre.
Dina blivande kollegor är 19 engagerade människor med blandade åldrar, bakgrund och en stor bredd av kompetenser vilket tillsammans bidrar till ständigt lärande.

Avdelningen leds av Olov och för honom är det viktigt att du känner att du får möjlighet att bidra till HR-arbetets utveckling i en miljö som präglas av tillit och lagarbete. Prestigelöshet och att få ha roligt tillsammans tycker Olov också är viktigt för att man ska trivas och prestera på jobbet.

Vi söker dig som har:
• minst kandidatexamen (inom t ex. HR, juridik, ekonomi) eller annan kombination av utbildning som tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• minst 3-5 års yrkeserfarenhet gärna från liknande uppdrag eller ett annat uppdrag som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
• erfarenhet av arbete med ledningsstöd och planering.
• god datorvana och mycket god erfarenhet av Office-paketets alla delar.
• en mycket god förmåga att skriva begripligt och kommunikativ på svenska olika typer av texter.
• en bra förmåga att kommunicera på svenska i tal.

Publiceringsdatum
2023-01-09

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i urvalet därför söker vi dig som är strukturerad i ditt arbetssätt. Du är samarbetsorienterad och relationsskapande samt har förmåga att jobba självständigt. Vidare har du en god analytisk styrka att hantera flera parallella processer.

Personalsäkerhet
Innan beslut om anställning fattas kommer säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras, vilket innebär att du måste vara svensk medborgare. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Mer information om anställning och din ansökan
Anställningen är tillsvidare, på heltid med placering på vårt kontor i Solna. Vi har individuell lönesättning samt tillämpar provanställning om sex månader. Intervjuer sker från v. 5.

Bifoga gärna din CV och ditt personliga brev där du motiverar varför du är intresserad av tjänsten och vad du vill bidra med. Svara också på våra urvalsfrågor när du registrerar din ansökan.

Vårt erbjudande till dig
Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Du kommer att arbeta hos en seriös, trygg och stabil arbetsgivare. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha balans mellan jobb och fritid. För oss är det viktigt med en hållbar arbetsmiljö. Därför har vi flexibla arbetstider och ger möjlighet till distansarbete enligt Arbetsmiljöverkets riktlinjer. Information om våra förmåner finner du på www.av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/vara-formaner-och-villkor/ .
Mer om Avdelningen för HR finner du här www.av.se/om-oss/organisation/hr/ .

Om du har frågor
Kontakta gärna avdelningschef Olov Augrell. Facklig företrädare är Stefan Lennartsson, Saco, Marita Jonsson, ST och Jenny Bengtsson, Seko. Samtliga nås på telefon 010-730 90 00.
Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 29 januari 2023!
Ansök genom att klicka på länken till höger.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arbetsmiljöverket (Av) (org.nr 202100-2148), https://www.av.se/

Arbetsplats
Arbetsmiljöverket Avdelningen för HR

Kontakt
Olov Augrell
+46 0107303000

Jobbnummer
7323977

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetsmiljöverket (Av)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetsmiljöverket (Av):