Kvalificerade folkbokföringshandläggare till Göteborg

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2010-02-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kvalificerade folkbokföringshandläggare till Göteborg" (publicerad 2012-03-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

- arbeta med intressanta och kvalificerade utredningar och bosättningskontroll inom folkbokföringsområdet.
Vi söker handläggare för tillsvidareanställning.Folkbokföringen är viktig då den speglar den verkliga bosättningen för att garantera att skattesystemen och bidragssystemen fungerar. Uppgifterna har även betydelse för samhällsplanering och forskning. Många företag köper uppgifter från oss.
Folkbokföring rör allt från vaggan till graven och där ingår bosättningskontrollen som en spännande och samhällsviktig arbetsuppgift. Att arbeta med bosättningskontroll innebär att du får fördjupa dig i utredningar kring var en person ska vara folkbokförd. Det handlar om kontroll, men även om samarbete med andra myndigheter och att ge information. Bosättningskontroll är ett område under utveckling och nu söker vi kvalificerade handläggare till folkbokföringen i Göteborg.
Ditt nya jobb
innebär att du arbetar med offensivt kontrollarbete som bosättningskontroll och kvalificerat utredningsarbete.
Vi söker dig som
• har minst 3-årig gymnasiekompetens, gärna med samhällsvetenskaplig eller ekonomisk inriktning
• minst 2 års arbetslivserfarenhet (inom de senaste 5 åren) inom statlig eller kommunal verksamhet 
• har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska språken
• har förmåga att självständigt planera och systematisera ditt arbete
• har god servicekänsla och ett kundorienterat förhållningssätt
• är empatisk, lyhörd och visar intresse och engagemang
• är lösningsorienterad, resultatinriktad, noggrann och självgående
• har god samarbetsförmåga och viljan att dela med dig av din kunskap och erfarenhet.
Det är meriterande om du har kunskaper inom något eller några av följande språk:
persiska, ryska, bulgariska, polska eller rumänska.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om du har frågor
Sista ansökningsdatum: 2010-02-28

Publiceringsdatum
2010-02-16

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Viktoria Barisa, Kontorschef, 010-573 53 80
Ulrika Nyback, Sektionschef, 010-573 50 53
Annika Sakalien, Sektionschef, 010-573 40 45
Monica Haggren, ST, 010-573 66 31
Bekim Hasani, SACO, 010-573 53 61
Rigmor Skillmark, HR-konsult, 010-575 01 80

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket

Jobbnummer
588170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: