Kvalificerad utredare med finansiell kompetens, Solna
Skatteverket / Övriga jobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla övriga jobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Storföretagsavdelningen ansvarar för en stor del av skattebasen genom ansvaret för skattehantering avseende de allra största företagen i Sverige och de finansiella företag som står under finansinspektionens tillsyn. Vi ansvarar dessutom för all hantering av punktskatt, offentliga enheter, skattebrottsenheten samt beskattning av utländska företag verksamma i Sverige. Avdelningen har enheter i Solna, Malmö, Göteborg/Jönköping och Ludvika/Örebro och är totalt ca 1000 medarbetare.
Storföretagsenheten är en del av storföretagsavdelningen som just nu befinner sig i ett skede av offensiv utveckling och förändring. Vi har starkt fokus på att förenkla och effektivisera verksamheten samtidigt som vi vill möta företag och andra utifrån deras behov och situation. Utöver en spetsig och effektiv kontrollverksamhet strävar vi efter att skapa så stor samhällsnytta som möjligt. Detta gör vi bl.a. genom att utveckla vår dialog och vårt samarbete med företagen och dess rådgivare.
Storföretagsenheten i Solna söker en skattehandläggare som har ett stort intresse av värdepapper och kunskap inom kapitalbeskattning.
Ditt nya jobb innebär bland annat att du deltar i kvalificerade utredningar inom det finansiella området. Du ska stödja övriga handläggare på enheten samt driva utvecklingsfrågor. I arbetsuppgifterna kan det även ingå informationsinsatser.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi/juridik.
• har ett intresse för och stor kunskap om värdepapper.
• har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom kapitalbeskattning eller annat relevant område.
• är utåtriktad och har ett kundanpassat förhållningssätt.
• har god förmåga och intresse av att snabbt sätta dig in i nya arbetsområden.
• har god förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.
Det är meriterande om du har erfarenhet av fördjupade utredningar. Det är även meriterande om du har arbetslivserfarenhet från den finansiella sektorn.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Du ska uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen är tillsvidare. Vi tillämpar provanställning.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-06-22ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPaul Hellquist, Sektionschef 010-574 58 95
Anna-Karin Lindqvist, Sektionschef 010-577 58 75
Ellinor Söderholm, HR-konsult
ellinor.soderholm@skatteverket.se 010-572 39 34
Catharina Almfjord, facklig kontaktperson ST 010-574 14 41
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna strandväg 22
17154 Solna
KontorsadressSolna strandväg 22
Jobbnummer 3571092
Observera att sista ansökningsdag har passerat.