Kvalificerad utredare
Norbergs Kommun / Administratörsjobb / Norberg
2025-05-27
Visa alla administratörsjobb i Norberg,
Fagersta,
Avesta,
Hedemora,
Smedjebacken eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norbergs Kommun i Norberg,
Fagersta eller i
hela Sverige Du är välkommen till Norberg, den lilla kommunen med det stora hjärtat. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.
Är du en strukturerad och nyfiken utredare som vill göra verklig skillnad i en liten kommun med stark vilja att utvecklas? Då kan det vara dig vi söker!
Publiceringsdatum2025-05-27Om tjänstenTjänsten är placerad i socialkontoret men som utredare kommer du medverka i utredningar och utvecklingsuppdrag där socialkontoret samverkar med skolan, övriga delar av kommunkoncernen eller med andra myndigheter.
Du blir en del av socialkontorets ledning och får arbeta med både strategiska och operativa frågor som spänner över socialtjänst, hälso- och sjukvård, samhällsutveckling och andra närliggande områden.
Dina arbetsuppgifterI rollen som utredare får du ett brett och varierat uppdrag. Din vardag blir varierad där du bidrar till Norbergs utveckling genom utredningar, samordning och samverkan med frågor som är viktiga för kommuninvånarnas vardag.
Du kommer bland annat att:
• Genomföra utredningar, ta fram underlag och upprätta rapporter inom olika områden exempelvis upphandling och avtalssamverkan.
• Uppdatera och utveckla vårt kvalitetsledningssystem samt styrdokument kopplat till informationssäkerhet.
• Handlägga ärenden till socialnämnden, exempelvis upprätta styrdokument och tjänsteskrivelser, svara på remisser och motioner.
• Samla in, sammanställa, analysera, dra slutsatser och presentera både kvantitativt och kvalitativt material.
• Hålla samman processer och projekt med koppling till statsbidrag.
KvalifikationerHögskoleexamen inom hälso- och sjukvård, socialt arbete/socialrätt, samhällsvetenskap, juridik eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning.
Erfarenhet av att genomföra utredningar och använda olika utredningsmetoder och vana vid att presentera material på ett tydligt och pedagogiskt sätt, både skriftligt och muntligt.
Som person är du strukturerad och analytisk som har lätt för att se både detaljer och helhet. Du har god samarbetsförmåga, bygger relationer internt och externt och är trygg med att agera både självständigt och tillsammans med andra.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med kvalitetsledningssystem inom socialtjänst och hälso- och sjukvård och/eller avtal och avtalsuppföljning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser fram emot att välkomna en ny kollega.
Övrig informationIntervjuer kan komma ske under ansökningsperioden.
Utöver ett stimulerande arbete där din insats är värdefull, ges du som medarbetare i Norbergs kommun möjlighet att nyttja våra förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, förmånscykel och att lämna blod på betald arbetstid.
Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/34".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norbergs kommun (org.nr 212000-2072)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Socialkontoret
Kontakt Anna-Stina Lundin
0223-29222 Jobbnummer 9361120