Kvalificerad upphandlare

Partille kommun, Ekonomi / Bankjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Ekonomi i Partille

Partille kommun har idag närmare 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Inköpsenheten som består av e-handel och upphandlare finns centralt placerat i Kommunstyrelseförvaltningen under ekonomiavdelningen.

I Partille kommun bedrivs inköpsarbetet i nära samarbete med verksamheterna och beslutsvägarna är korta.

Som upphandlare i Partille får du arbeta brett inom hela spektra av upphandlingar vilket gör arbetet utmanande och utvecklande!

Partille kommun befinner sig i en stark utvecklingsfas och har ambitiösa mål inom robotisering, digitalisering och inköpsarbete.
Områdena egna ramavtal, entreprenader och digitalisering ökar vilket medför att inköp växer.

Inköpsenheten driver utveckling/digitaliseringsarbetet för en helt digitaliserad inköpsprocess från inköp till betalning.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.




Publiceringsdatum
2019-05-28

Arbetsuppgifter
Vi söker en kvalificerad upphandlare som med driv och entusiasm vill förstärka Partilles inköpsavdelning.

Du ansvarar för att planera, driva och genomföra upphandlingar i projektledningsform. Du håller även i ramavtal så som för objektsupphandlingar, entreprenader, varor, tjänster och är kvalificerat upphandlingsstöd till förvaltningarna.

Arbetet genomförs i enlighet med policys, riktlinjer och gällande lagstiftning.

I rollen ansvarar du även för att projektleda referensgrupper och medverkar vid viss uppföljning av avtal och utbildningsinsatser.



Kvalifikationer
Du har en för uppgiften relevant högskoleutbildning så som inom ekonomi, juridik, teknik. Vi tänker att du har erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar såväl ramavtal som objektsupphandlingar. Minst 2 års erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling krävs.

Partille använder sig av systemet TendSign vid upphandling och erfarenhet av arbete med någon form upphandlingssystem är ett krav. Du trivs i en miljö som präglas av stark tillväxt. Vi tror att du kan arbeta självständigt och har en naturlig fallenhet för att skapa långa och hållbara relationer och nätverk, varför du är kommunikativ, både i tal och i skrift. Du är en person som tar initiativ till utveckling och möter nya utmaningar och förutsättningar med ett positivt förhållningssätt.

Du trivs när du får arbeta med flera parallella men olika projekt och tilltalas av möjligheten att göra skillnad i allt du gör.

Dokumenterad kunskap och erfarenheter inom AMA-AF, AB, ABT, ABK och dess tillämpning samt projektledning är meriterande.

Vidare har du god analytisk förmåga, är förtroendeingivande och prestigelös. Du är trygg i din yrkesroll, du är lyhörd och ödmjuk för verksamhetens behov. Du har erfarenhet från att tidigare arbetat i en konsultativ roll.


ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast, efter överenskommelse. Intervjuer och urval genomförs löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-12
Ange följande referens när du ansöker: A882328
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christine Källner christine.kallner@partille.se 031-792 21 43
Katarina Heglind

Företag
Partille kommun, Ekonomi

Adress
Partille kommun, Ekonomi
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
43382 Partille

Jobbnummer
4812726

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Ekonomi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Ekonomi: