Kvalificerad skolassistent till Ekebyhovskolan

Ekebyhovsskolan - Ekerö kommun / Administratörsjobb / Ekerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ekerö, Botkyrka, Salem, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekebyhovsskolan - Ekerö kommun i Ekerö

EKERÖ är en växande kommun med 26 000 invånare i en fantastisk naturmiljö i Mälaren 1 mil från Stockholms city. Här bor och hit flyttar människor tack vare lugnet i kombination med närheten till storstaden. Två av Sveriges världsarv finns i Ekerö kommun: Drottningholms slott och vikingastaden Birka-Hovgården.

EKEBYHOVSKOLAN är en F-9 skola som idag har ca 550 elever. I skolan finns även kommunens grundsärskola med ca 20 elever. All personal arbetar i arbetslag och med systematiskt kvalitetsarbete. Vi har en bra ålderspridning i personalen och en god stämning mellan såväl elever som personal. För att utveckla skolan arbetar vi bland annat med learning study, läs- och matematikutveckling, kollegialt lärande och gapanalyser.
Ekebyhovskolan har en organisation som ständigt utvecklas och personalens kompetensutveckling är en viktig grund för det. Vi arbetar fortlöpande med att motivera eleverna för kunskapens betydelse och med att samtidigt ge dem en god arbetsmiljö under sin skoltid.
Våra honnörsord är: Kunskapsglädje, Trygghet och Stolthet.
Skolan ligger i centrala Ekerö med mycket goda förbindelser med såväl Bromma som Stockholm. Bra förbindelser till söder om Stockholm finns via vägfärja Ekerö-Slagsta.

Publiceringsdatum
2015-09-14

Arbetsuppgifter
Du arbetar på skolans expedition. Dina främsta uppgifter är:
Personaladministration: bla anställningsavtal, löner, timrapportering/tjänstgöringsrapporter , kontakter med Försäkringskassan.
Elevadministration: bla betyg, hantering av ansökningar för busskort och skolskjuts. Ansökningar/uppsägningar till skola och fritidshem.
Fakturahantering, utbetalningar och ekonomifrågor.
Användande av flera olika datarapporteringssystem för elever och personal.
Elev och- personalstatistik för tex inlämning till SCB.
MBL-protokoll.
Visst ansvar för vikariatstillsättning.

Kvalifikationer
Erfarenhet från skola är en är en merit.
Du har någon typ av ekonomiutbildning.
Du har erfarenhet av personaladministration och statistikrapportering och är kunnig inom digitala system.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Du kan arbetar systematiskt och strukturerat.
Du tar egna initiativ och kan arbeta självständigt.
Du har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer till andra människor.
Du är serviceinriktad.
Du kan arbeta under tidvis stor arbetspress.

ÖVRIGT
Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-01-04 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-01
Ange följande referens när du ansöker: C2690/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Inga-Lill Håkansson, Rektor 08-12457737

Facklig kontakt
Lärarförbundet 08-124 577 79
Kommunal - Ylva Linden 08-124 577 36
LR - Åsa Lindqvist Rodell 08-124 577 49

Företag
Ekebyhovsskolan - Ekerö kommun

Adress
Ekebyhovsskolan - Ekerö kommun
Box 205
17823 EKERÖ

Kontorsadress
Björkuddsvägen 98 17834 Ekerö

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2428635

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekebyhovsskolan - Ekerö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekebyhovsskolan - Ekerö kommun: